افشای تماس های مخفیانه ترکمنستان با طالبان

© Photo / TISMF2015ترکمنستان
ترکمنستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
کانال تلگرام کرونیکل ترکمنستان خبر داده است که وزارت امور خارجه ترکمنستان مذاکرات محرمانه ای را با نمایندگان طالبان انجام داده است

به گزارش اسپوتنیک، این که وزارت امور خارجه ترکمنستان با طالبان گفتگوهای مخفیانه انجام داده است، این موضوع را یک روز بعد، محمد نعیم سخنگوی طلبان در قطراعلام کرد.

سفر هئیت طالبان به ترکمنستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
سفر هئیت طالبان به ترکمنستان

به گفته وی، طالبان از طرف دولت ترکمنستان به عشق آباد دعوت شده بودند. همچنین از نمایندگان این سازمان خواسته شد تا اطلاعات مربوط مذاکرات را برای جلوگیری از رویارویی با مقامات رسمی افغانستان اعلام نکنند.

سخنگوی طالبان همچنین خاطرنشان کرد که موضوع اصلی این نشست مسائل امنیتی، مهاجرت غیرقانونی و عدم تعرض بود.

پیش از این، ترکمنستان و سایر کشورهای آسیای میانه از اقدامات طالبان در همسایگی افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند. در اثر هجوم طالبان، پرواز دسته جمعی غیرنظامیان و نظامیان از افغانستان به کشورهای همسایه شدت گرفته است.

بی ثبات ترین وضعیت در تاجیکستان و ازبکستان ایجاد شده است. به ویژه، طبق بیانیه کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان، شبه نظامیان طالبان بیش از 70 درصد سرحدات با افغانستان را تحت کنترل خود درآورده اند.

اوضاع در افغانستان پس از آن آغاز شد که ایالات متحده و کشورهای ناتو از اول ماه می رسماً نیروهای خود را از این کشور خارج کردند. جو بایدن، رئیس جمهور امریكا اعلام كرد كه قوای مسلح امریكا تا 11 سپتامبر كاملا افغانستان را ترك خواهد كرد، اما اکنون اواخر ماه اگوست است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала