پنتاگون: امریکا پس از خروج نیروها، قابلیت مبارزه با تروریزم را دارد

© Photo / David B. Gleasonپنتاگون: امریکا پس از خروج نیروها، قابلیت مبارزه با تروریزم را دارد
پنتاگون: امریکا پس از خروج نیروها، قابلیت مبارزه با تروریزم را دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون، گفته است که ایالات متحده پس از خروج نیروهای خود از افغانستان، توانایی مقابله با تروریزم را در افغانستان و سایر نقاط جهان دارد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اعلام کرده است که حتی پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان، واشنگتن توانایی مقابله با تروریزم را دارد.
وی در کنفرانس خبری گفت: "پیش از این نیز گفته بودم که ما توانایی مبارزه با تروزیزم را در خارج در اختیار داریم و حتی مستحکم هستند."

پنتاگون درحال مذاکره با همسایه‌گان افغانستان برای همایت نیروهای افغان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
پنتاگون درحال مذاکره با همسایه‌گان افغانستان برای حمایت از نیروهای افغان است

کربی با اشاره به پایگاه‌های نظامی در خاورمیانه گفت که ما می‌توانیم از آنها عملیات‌های هوایی با طیارات سرنشین و بدون سرنشین در منطقه استفاده کنیم.
به گفته سخنگوی پنتاگون، جنرال مکنزی و آنتونی بلنکن با همسایه‌های افغانستان برای ایجاد یک پایگاه نظامی این کشور درحال رای زنی هستند.
کربی گفت: "اما من هیچ توافق نامه امضا شده ای در مورد این موضوع ندارم که بتوانم امروز گزارش دهم."
وی تأکید کرد: "ما در حال پیشرفت هستیم، ما فشرده روی آن کار می کنیم. اما من می خواهم مطمئن شوم که مردم امریکا باید بدانند که ما در مبارزه با تروریزم ادامه دهیم.
جان کربی اظهار داشت که طالبان بسیاری از مناطق در افغانستان را در تصرف خود آورده اند و کوشش دارند تا مراکز ولسوالی ها را نیز کنترول کنند.
او خاطرنشان کرد که به همین دلیل حل سیاسی این درگیری نظامی از طریق مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان برای ما بسیار مهم است.
یادآوری می کنیم، که بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتامبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فیبروری گذشته در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (ممنوع در روسیه) به ثبت رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала