نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مورد قطعنامه سوریه اظهار نظر کرد

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مورد قطعنامه سوریه اظهار نظر کرد
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در مورد قطعنامه سوریه اظهار نظر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید برای اولین بار روسیه و امریکا پیش‌نویس قطعنامه تمدید سازوکار تحویل کمکهای بشردوستانه فرامرزی به داخل سوریه را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه دادند.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از تصویب قطعنامه در مورد تمدید سازوکار تحویل کمک‌های بشردوستانه فرامرزی به داخل سوریه از طریق گذرگاه «باب‌الهوی» گفت: برای اولین بار روسیه و امریکا مشترک پیش‌نویس قطعنامه را به شورای سازمان ملل ارائه دادند، که توسط کشورهای دیگر مورد حمایت قرار گرفت.

قرار است که این کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه «باب‌الهوی» ارسال خواهد شود که تنها گذرگاه در شمال غرب سوریه و هم مرز با ترکیه است.

پیش از این، شورای امنیت سازمان ملل به اتقاق آرا این قطعنامه را تصویب کرد که با حمایت روسیه، امریکا، ناروی و ایرلند همراه بود.

پیشتر، به شورای امنیت دو گزینه از قطعنامه‌ها ارائه شده بود. یک گزینه توسط ایرلند و ناروی و دیگر آن از سوی روسیه به این شورای ارائه داده شده بود.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل افزود: ما امروز شاید یک لحظه تاریخی هستیم. برای اولین بار روسیه و امریکا نه تنها این که توانستند به توافق برسند، بلکه متن مشترکی نیز ارائه دادند که توسط همه همکاران ما در این شورای مورد حمایت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: ما امیدواریم که چنین سناریویی به نقطه عطفی تبدیل شود که نه تنها به نفع سوریه و منطقه خاورمیانه بلکه به نفع تمام جهان باشد.

به گفته وی، قطعنامه‌ای که امروز توسط شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، یک مرحله مهم در راستای حل بحران سوریه و غلبه بر پیامدهای آن است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد، امروز جمعه، به اتفاق آرا قطعنامه پیشنهادی روسیه، امریکا، ایرلند و ناروی برای تمدید فعالیت گذرگاه مرزی «باب‌الهوی» سوریه برای کمک رسانی به شمال غربی این کشور را تصویب کرد.

رئیس شورای امنیت در نشست رای‌گیری در مورد گذرگاه «باب‌الهوی» سوریه گفت که اعضا به اتفاق آرا با قطعنامه پیشنهادی روسیه، امریکا، ایرلند و ناروی، در مورد تمدید فعالیت این گذرگاه مرزی به مدت شش ماه با امکان تمدید شش ماه دیگر، برای کمک رسانی به این کشور موافقت کردند.

به گفته وی، این قطعنامه 15 رای موافق کسب کرده و به تصویب رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала