کاخ سفید به «احتمال جنگ در افغانستان» جواب نداد

© Sputnik / Alexey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر کاخ سفید به «احتمال جنگ در افغانستان» جواب نداد
کاخ سفید به «احتمال جنگ در افغانستان» جواب نداد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
عضو شوید
سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به سوالی در مورد احتمال آغاز جنگ داخلی در افغانستان جواب مستقیم نداد.

به گزارش اسپوتنیک، جان پساکی که جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده را در سفر به ویسکانسین همراهی می‌کند در آغاز سفرش به خبرنگاران جواب داد.
او در جواب به سوالی که آیا کاخ سفید نگران آغاز شدن جنگ داخلی در افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی از این کشور است، به پاسخ مستقیم نپرداخت.
خبرنگار در این پرسش از پساکی، به سخنان اسکات میلر فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان اشاره کرد که گفته است امکان بروز یک جنگ داخلی در افغانستان وجود دارد. پساکی اما گفت که امریکا به تعهداتش در قبال افغانستان ادامه میدهد.

هشدار قریشی درمورد یک جنگ داخلی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.06.2021
هشدار قریشی درمورد یک جنگ داخلی در افغانستان

او گفت: «هفتۀ پیش جو بایدن با مقامات افغانستان دیدار کرد، ما اعلام کردیم که به تعهد خود در قبال افغانستان ادامه میدهیم و نه تنها کمک بشردوستانه که در تامین امنیت نیز کمک خواهیم کرد».
او گفت که امریکا به تعهد حاضر بودن در منطقه نیز پایبند است.
او افزود که خروج نیروهای امریکا از افغانستان در زمانبندی تعیین شده توسط دولت قبلی انجام میشود و اعلام کرد که برای دولت جدید امریکا واضح بود که اگر نیروهای خود را ارج نکند، مردان و زنان آمریکایی با آتش روبرو می شوند.
جو بایدن رییس جمهور امریکا چهاردهم اپریل امسال از خروج کامل نیروهای این کشور از افغانستان تا یازدهم سپتمبر خبر داد اما کاخ سفید اطمینان داده است که به حمایت از نیروهای ارتش افغانستان ادامه خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала