طالبان: اگر نظامیان امریکایی در افغانستان باقی بمانند ما حق واکنش داریم

© Sputnik / PM طالبان: اگر نظامیان امریکایی در افغانستان باقی بمانند ما حق واکنش داریم
 طالبان: اگر نظامیان امریکایی در افغانستان باقی بمانند ما حق واکنش داریم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
عضو شوید
طالبان می گوییند که اگر ایالات متحده همچنان به حضور نظامی خود ادامه بدهد این گروه حق واکنش را برای خود مسلم می داند.

به گزارش اسپوتنیک به نفل از رسانه ها، واکنش به انتشار خبرهایی درباره باقی ماندن ۶۵۰ نیروی امریکایی در افغانستان به بهانه تامین امنیت دیپلمات ها، اعلام کرد: اگر ایالات متحده همچنان به حضور نظامی خود ادامه بدهد این گروه حق واکنش را برای خود مسلم می داند.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان با اعلام این مطلب به الجزیره، در ادامه گفت: اگر بعد از تاریخ ۱۱ سپتامبر نیروهای امریکایی همچنان در افغانستان حضور داشته باشند ما حق واکنش خواهیم داشت.

مقامات ایالات متحده اظهار داشتند: خروج اکثر نیروهای ایالات متحده از افغانستان تا دو هفته دیگر تکمیل خواهد شد و در حدود ۶۵۰ نیروی نظامی امریکایی برای تامین امنیت دیپلمات‌های این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند.

عطا محمد نور با فرزندانش برای نبرد با طالبان به ولسوالی شورتپه رفتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
عطا محمد نور با فرزندانش برای نبرد با طالبان به ولسوالی شورتپه رفتند

بر اساس این گزارش، چند صد نیروی دیگر امریکایی احتمالاً تا ماه سپتامبر برای محافظت از میدان هوایی کابل و همچنین کمک به نیروهای ترکیه در این میدان هوایی باقی خواهند ماند.

قراراست این نیروها تا زمانی که نیروهای ترکیه به طور کامل کنترل عملیاتی میدان هوایی کابل را در دست بگیرند در این میدان هوایی باقی بمانند.

این مقام‌های امریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، پیش بینی می‌کنند که اکثر نیروهای امریکایی و نیروهای ائتلاف و همچنین فرماندهی آنها تا چهارم ژوئیه یا کمی بعد از آن از افغانستان خارج شوند.

در حالی خبر تکمیل خروج نیروهای امریکایی منتشر شده است که جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا در حمل اعلام کرد که نیروهای امریکا پیش از ۱۱ سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج می‌شوند.

در همین حال به دنبال خروج نیروهای امریکایی از افغانستان پیشروی نیروهای طالبان در بخش‌های مختلف این کشور سرعت گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала