Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

آمارها دروغ نمی‌گویند: کریستیانو بهترین گلزن تاریخ است

© AFP 2023 / Matthias Schrader / POOLИгроки сборных Германии и Португалии во время матча на Euro 2020
Игроки сборных Германии и Португалии во время матча на  Euro 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
عضو شوید
کریستیانو رونالدو با زدن دو گل برابر فرانسه، خود را به آقای گلی تاریخ تیم‌های ملی رساند.

به گزارش اسپوتنیک؛ کریستیانو رونالدو در مقابل فرانسه از روی نقطه پنالتی دو گل به ثمر رساند، این موضوع شاید خبر مهمی نباشد ولی این‌گونه نیست بلکه فوق ستاره پرتگالی 109 گله شد و همراه با علی دایی، بهترین گلزن تیم‌های ملی برابری کرد. او در 178 بازی به این تعداد گل رسیده در حالی‌که 36 سال سن دارد و هنوز زمان دارد تا این رکورد را از آن خود نماید. این آخرین نقطه عطفی است که مهاجم پرتگال به آن دست می‌یابد و اگر ما به داده‌ها مراجعه کنیم، اثبات دیگری است که وی بهترین گلزن تاریخ است. وقتی صحبت از گل‌ها است، در لیست بسیاری از رتبه بندی‌ها قرار دارد.

از آنجا که با دو پنالتی تبدیل به گل شده برابر فرانسه، تعداد گل‌های او در یورو را به 14 رسانده است. بهترین گلزن این رقابت‌ها، برای پنجمین بار است که در یورو بازی می‌کند، او از 2004 به این بازی‌ها پیوسته است. پیش از این او توانست رکورد میشل پلاتینی با 9 گل در تاریخ یورو را بشکند و حالا در صدر جدول بهترین گل‌زنان این فصل است.

اما سوابق آن فقط به پرتگال محدود نمی‌شود. در سطح باشگاه، نقاط عطف بیشتری دارد. او با 134 گل بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا است. در این طبقه بندی او لئو مسی را پشت پا زده است. مهاجم آرجانتینی دو سال و چهار ماه جوانتر از كریستیانو، 120 گل در رقابت‌های قاره سبز به ثمر رسانده است. اما یکی از مادیرا هنوز در حال بازی است و کی می‌داند چه زمانی بازنشسته خواهد شد. اگرچه زمان به نفع لئو در گذر است.

Криштиану Роналду празднует второй забитый гол - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2021
ورزش
رونالدو در کنار دایی بهترین گلزن ملی در تاریخ+عکس

در پنج لیگ بزرگ، هیچ کس بیشتر از رونالدو گل نزده است. بین سال‌های حضور در پرتگال (3)، انگلستان (84)، اسپانیا (311) و ایتالیا (81) در مجموع 479 گل فقط در لیگ داشته است . و او بزرگترین مُهاجم تاریخ رئال مادرید بالاتر از رائول و دی استفانو با 451 گل است که در 438 بازی در 9 فصل به ثمر رسانده است.

و واقعیت دیگری که نمی‌توان از آن عبور کرد، بهترین گلزن تاریخ فوتبال با 783 گل در 1073 بازی، پیشی گرفتن از پله و بیکان است. با توجه به این‌که تیم‌اش در هشتمین دوره مسابقات قهرمانی اروپا طبقه بندی شده، فوق ستاره پرتگالی همچنان می‌تواند اختلاف خود را با سایر تعقیب کنندگان رکوردش افزایش دهد. و در سطح باشگاهی با شناختن او، به مبارزه ادامه خواهد داد تا مسی آمار گلزنی‌هایش را بدزدد. با تمام این داده‌ها می‌توان گفت که کریستیانو بهترین گلزن تاریخ است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала