وزیر دفاع روسیه اوضاع افغانستان را ارزیابی کرد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر دفاع روسیه اوضاع افغانستان را ارزیابی کرد
 وزیر دفاع روسیه اوضاع افغانستان را ارزیابی کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه: حل اوضاع در افغانستان نیاز به تصمیمات فوری و همکاری بین المللی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفت که حل اوضاع در افغانستان نیاز به تصمیمات فوری و همکاری بین المللی دارد.

آیا با S-300 سوریه حالا آسیب ناپذیر است؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2019
شویگو: کنترل مرزهای افغانستان با بی‌پیلوت بهتر است

وی در کنفرانس امنیت بین المللی مسکو گفت:"در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی ، اقدامات لازم برای افزایش توانایی دفاعی اعضای سازمان در شرایط جدید نیز انجام خواهد شد".

شویگو همچنان به لزوم استفاده از توانمندی‌های سازمان همکاری شانگهای اشاره کرد که در آن تمام کشورهای همسایه افغانستان، از جمله پاکستان و ایران در آن نمایندگی می کنند.

شویگو گفت:" گشودن گره افغانستان بدون تعامل با اسلام آباد و تهران غیرممكن است".

وی افزود که ناتو طی بیست سال دست آورد در افغانستان نداشته است و پس از خروج این پیمان، احتمال جنگ داخلی زیاد است.

گفت شویگو:"توسعه اوضاع در افغانستان نیاز به توجه دقیق هم کشورهای همسایه و هم سازمانهای بین المللی دارد. باید اعتراف کرد که طی 20 سال حضور یک گروه نظامی قابل توجه از اتحاد غرب در این کشور ، نتوانسته است به نتایج قابل توجهی در تثبیت و شکل گیری ساختارهای پایدار دولتی دست پیدا کنید".

وزیر دفاع افزود:"پس از عقب نشینی نیروهای ناتو، بسیار محتمل است که جنگ داخلی با تمام عواقب منفی دوباره آغاز شود و موجب وخامت بیشتر زندگی مردم، مهاجرت گسترده، گسترش افراط گرایی به کشورهای همسایه گردد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала