وال استریت ژورنال: دولت افغانستان ممکن پس از بیرون شدن نظامیان امریکایی شش ماه دوام کند

© Wikipediaوال استریت ژورنال: دولت افغانستان ممکن پس از بیرون شدن نظامیان امریکایی شش ماه دوام کند
وال استریت ژورنال: دولت افغانستان ممکن پس از بیرون شدن نظامیان امریکایی شش ماه دوام کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
اطلاعات امریکا به این نتیجه رسیده است، که دولت افغانستان در جریان شش ماه پس از بیرون شدن نظامیان امریکایی از این کشور فرو بیفتد. 
دیدار سرپرست وزارت دفاع افغانستان با اسکات میلر  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
دیدار سرپرست وزارت دفاع افغانستان با اسکات میلر 

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه می نویسد، اطلاعات امریكا به این نتیجه رسیده است، كه دولت افغانستان ظرف شش ماه پس از خروج نیروهای امریكایی از این كشور سقوط خواهد كرد.

جامعه اطلاعاتی آمریكا پیش از این بر این باور بود، كه پس از عقب نشینی نیروهای امریكایی، دولت رئیس جمهور اشرف غنی می تواند دو سال دیگر دوام بیاورد. با این حال، تحلیلگران اطلاعات و مقامات ارشد نظامی پس از بازنگری در تخمین های خود هفته گذشته، این ایده را مطرح کردند که دولت افغانستان و پایتخت کابل ممکن است ظرف شش ماه تا یک سال پس از بیرون شدن امریکا از هم بپاشد.

این روزنامه می نویسد، شماری از مقامات غربی بر این باورند كه دولت افغانستان می تواند ظرف سه ماه پس از عقب نشینی امریكایی ها سقوط كند.

دولت امریكا از اول ماه می تا یازدهم سپتامبر وعده داده است، كه با هماهنگی كامل با متحدان، عقب نشینی نیروها از افغانستان را به پایان برساند. در سال 2020، واشنگتن و طالبان در دوحه اولین توافقنامه صلح را پس از 18 سال جنگ امضا کردند. این امر برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان طی 14 ماه و آغاز گفتگوی میان افغانستانی ها پس از تبادل زندانیان پیش بینی شده است.

اکنون در افغانستان کمتر از 10 هزار سرباز از کشورهای ناتو و شرکای اتحاد، از جمله 2.5 هزار امریکایی حضور دارند. وظیفه اصلی آنها آموزش نیروهای امنیتی افغانستان است.

یادآوری می کنیم، که ایالات متحده و متحدان ناتو در سال 2001 عملیات نظامی را در افغانستان آغاز کردند. این کار به عنوان بخشی از مبارزات آزادی پایدار انجام شد که پاسخی به حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 بود. در سال 2014، افغانستان، ایالات متحده و ناتو توافقنامه امنیتی امضا کردند، که به متحدان اجازه می دهد حضور نظامی محدودی در افغانستان داشته باشند. از تاریخ 1 جنوری 2015 ، مأموریت غیر رزمی پشتیبانی قاطع جایگزین عملیات جنگی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала