رئیس‌جمهور پوتین: ناتو از گفتگوهای سازنده در راستای کاهش تنش امتناع می‌کند

© Photo / Alexey Ereshkoرئیس‌جمهور پوتین: ناتو از گفتگوهای سازنده در راستای کاهش تنش امتناع می‌کند
رئیس‌جمهور پوتین: ناتو از گفتگوهای سازنده در راستای کاهش تنش امتناع می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه گفت که ناتو از گفتگوهای سازنده در راستای کاهش تنش امتناع می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو امروز (چهارشنبه، 23 جون) گفت که ناتو در حال افزایش توان نظامی خود در نزدیکی مرزهای روسیه است و از گفتگوهای سازنده در راستای کاهش تنش امتناع می‌کند.

وی گفت: «طبیعتاً نمی‌توان نسبت به افزایش مداوم توان و زیرساخت های ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه نگران نبود و همچنین اینکه این اتحاد از بررسی پیشنهادهای ما برای کاهش تنش و خطر اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی خودداری می‌کند. امیدواریم که در نهایت عقل سلیم و میل به توسعه روابط سازنده با ما غالب شود».

 پوتین: روسیه هیچگاه اراده خود را به کشورهای دیگر دیکته نمی کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
پوتین: روسیه هیچگاه اراده خود را به کشورهای دیگر دیکته نمی کند

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به نوبه خود تاکید کرد، که ناتو به یک اتحاد بین‌المللی نظامی-سیاسی برای بازدارندگی روسیه و چین تبدیل شده است.
وی گفت که «نشست ناتو که چهاردهم جون در بروکسل برگزار شد، موید تبدیل این بلوک و اتحاد از یک اتحاد منطقه‌ای به اتحادی سیاسی-نظامی جهانی است که وظیفه اصلی آن در بازدارندگی روسیه و چین تعریف شده است».

مسکو همچنان نگران رزمایش ناتو در دریای سیاه (به ویژه رزمایش اوکراین و امریکا به نام Sea Breezeدر ماه جون- جولای برنامه‌زیری شده) است. سفارت روسیه در امریکا معتقد است که این مانورها خطرات حوادث ناخواسته را در منطقه دریای سیاه افزایش می‌دهد، بنابراین باید کنار گذاشته شوند. وزارت امور خارجه روسیه نیز به این موضع پایبند است.

همچنان ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع ملی روسیه اعلام کرد که سازمان آتلانتیک شمالی تحت پوشش رزمایش Sea Breeze، به اوکراین سلاح های مدرن تحویل می‌دهند که بعداً به نیروهای مسلح اوکراین و گردان های ملی گرایان اوکراینی در منطقه دچار درگیری دنباس داده می‌شود.

نهمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو امروز چهارشنبه با حضور صدها مقام نظامی و سیاسی آغاز بکار کرد.

مقامات روسیه معتقدند که این کنفرانس مهم ترین مجمع بررسی موضوعات مربوط به ثبات و امنیت در جهان از جمله در افغانستان، سوریه، فلسطین و همچنین قفقاز جنوبی است.

سال گذشته، این کنفرانس به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و به سال 2021 موکول شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала