اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از گفت‌وگوهای صلح افغانستان 

© Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از گفت‌وگوهای صلح افغانستان 
اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از گفت‌وگوهای صلح افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2021
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان نوشته است، که ایران برای میزبانی از گفت و گوهای صلح افغانستان اعلام آمادگی کرده است. 
پیام شاد باد وزارت خارجه افغانستان به رئیس جمهوری منتخب ایران: امیدواریم پیوند برادری مستحکم‌تر شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
پیام شاد باد وزارت خارجه افغانستان به رئیس جمهور منتخب ایران: امیدواریم پیوند برادری مستحکم‌تر شود

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز چهارشنبه 2 سرطان 1400 نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان امروز با محمد ابراهیم طاهریان فرستاده ویژه ایران برای صلح افغانستان دیدار کرد. 

این وزارت افزوده است، که وزیر خارجه افغانستان در این دیدار به دولت و مردم ایران برگزاری موفقانه ریاست جمهوری و انتخاب سید ابراهیم رئیس را شاد باد گفته و همکاری ایران در روند صلح افغانستان را ارزنده توصیف کرده است. 
در ادامه اتمر درباره همکاری های دوستانه و پیوندهای نیک دو طرف اشاره و خواهان استحکام بیشتر پیوندها شد. 

اتمر تقویت اجماع منطقه‌ای را برای موفقیت روند صلح یک نیاز مبرم خوانده و نقش ایران را در این راستا مهم و ارزنده توصیف کرده است.

سپس محمدابراهیم طاهریان، نماینده‌ ای ویژه‌ ای وزارت خارجه‌ ای ایران برای افغانستان در دیدار با محمدحنیف اتمر گفته است، که تهران آماده است از گفت‌وگوهای صلح افغانستان میزبانی کند.

در همین حال، نماینده‌ی ویژه ایران گفته است که تهران از برنامه‌ی صلح دولت افغانستان و ابتکاراتی که بتواند به موفقیت این روند با حفظ چارچوب نظام جمهوری اسلامی کمک کند، پشتیبانی می‌کند.
یادآوری می کنیم، که پیش از این قرار بود در ترکیه نشست صلح افغانستان برگزار شود، که گروه طالبان از اشتراک در این نشست خودداری کرد و نشست تاکنون برگزار نشده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала