بازگشت طیاره متوقف‌شده شرکت آریانا از مسکو و ادعای شرکت علیه مقامات روسی + ویدیو

© Photo / Facebook account of Ariana Afghan Airlinesبازگشت طیاره متوقف‌شده شرکت آریانا از مسکو و ادعای شرکت علیه مقامات روسی + ویدیو
بازگشت طیاره متوقف‌شده شرکت آریانا از مسکو و ادعای شرکت علیه مقامات روسی + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2021
عضو شوید
مسئولان شرکت هواپیمای آریانا در مسکو می‌گوید که هواپیمای این شرکت از سوی دادگاه شهری "خیمکی" حومه مسکو برائت گرفته است.

اداره هوانوردی ملکی افغانستان روز شنبه (6 جون)، از برگشت یک فروند هواپیمای شرکت هوایی آریانا افغان پس از توقف حدود 100 روز در مسکو به کابل خبر داد.

این اداره در بیانیه گفته است که این هواپیما به دنبال تلاش‌های این اداره و مراجع دیپلماتیک از دادگاهی در روسیه برائت گرفته است.

روسیه فرمان رهایی طیاره آریانا را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
روسیه فرمان رهایی هواپیمای آریانا را صادر کرد

بر بنیاد قوانین گمرکی روسیه، پروازهای که بدون مجوز از میدان‌های هوایی آن کشور انجام شود، می‌تواند میلیون‌ها دالر جریمه نقدی را به دنبال داشته باشد.

همایون محتاط، مستشار، سفارت افغانستان در روسیه، به خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان می‌گوید که فیصله نهایی با حضور دو نماینده از جانب سفارت صادر شده است.

نمایندگی شرکت هوایی آریانا در مسکو در صحبت با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان، تاکید دارد که هواپیمای این شرکت به دلیل ادعای مسئولان گمرکی فردوگاه بین المللی «شرمیتوه» در مسکو توقف شده بود.

او گفت: "آنها ادعا داشتند که به تاریخ 29 دسامبر سال 2020، مرحلات گمرکی از جانب شرکت آریانا به وقت و زمان اش صورت نگرفته است، و ادعا داشتند پیش از این که ورق از بخش گمرکی تاپه شود، پرواز عملی شده است".

او می افزاید که فهرست مسافرین با اعلامیه عمومی توسط کارمند سرویس "دلتا" به اساس قرارداد که شرکت آریانا با آنها دارد، فرستاده شده بود.

نمایندگی شرکت هوایی آریانا افزود: "کارمند دلتا سرویس 30 دقیقه پیش از پرواز این اسناد را به اداره کمرگ برده بود، ابتدا که رفته بود، کارمند کمرگ در جای خود حضور نداشته بود، پس از آن دوباره بر می‌گردد، 10 دقیقه به اجرای پرواز می‌‍ماند، پس از تسلیم شدن اسناد بخاطر تاپه و اجرات اصولی آن، در عین پرس و پال های نادرست، طیاره شروع پرواز می‌کند و به همین خاطر می‌گویند که چرا منتظر نماند".

د آریانا افغان هوايی شرکت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.03.2021
متوقف شدن یک هواپیمای شرکت آریانا در روسیه

این نمایندگی تاکید دارد که کاپیتان هواپیما اجازه پرواز را به طور مستقیم از برج فرودگاه گرفته بود.

او گفت: "با همین کارها، بازهم کارمند گمرک وقت داشت که در این مدت 10 دقیقه اسناد را تاپه کند، ولی سهل‌انگاری کرده و کار را به وقت اش انجام نداده است".

دادگاه شهری "خیمکی" در حومه مسکو در سایت اش نگاشته است که اولین جلسه این دادگاه در خصوص هواپیما شرکت آریانا به تاریخ 20 ماه اپریل سال روان برگزار شده است.

نمایندگی آریانا اظهار داشت: "دوره اول به تاریخ 20 با حضور کارمندان نمایندگی آریانا با حضور کارمندان سفارت و یک شاهد که دوسیه را ترتیب داده بود، برگزار شد. و نتیجه به دلیل عدم قناعت و ارایه جوابات کارمند ارشد گمرک به قاضی و وکیلان ما، جلسه بعدی با تقاضای احضار دو شاهد دیگر که اسناد را به گمرک ارایه کرده بودند، و کارمند که همان شب اسناد را نپذیرفته بود، به تاریخ 30 اپریل واگذار شود".

برگشت هواپیمای شرکت آریانا پس از ۱۰۰ روز توقف در مسکو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2021
برگشت هواپیمای شرکت آریانا پس از ۱۰۰ روز توقف در مسکو 

فیصله نهایی از سوی دادگاه شهری "خیمکی" حومه مسکو به تاریخ 30 ماه اپریل اعلام شد که بر مبنای آن هواپیما آریانا برائت دریافت کرد.

خانم چشتی بیان کرد: "در فیصله نهایی محکمه روی موارد، حق تلف شدن آریانا و عدم اجرات کارمندان گمرک اشاره شده است، در فیصله نشان داده شد که کارمندان گمرک هیچ دلیل خاصی نداشته اند".

آغا شیر حضرتی، مسئول شرکت آریانا در مسکو در صحبت با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان گفت آنان (گمرک فردوگاه شرمیتوه مسکو) تا حال هیچ گونه اسنادی را بخاطر تخطی هواپیما این شرکت تا حال در دست ندارند.

آقای حضرتی افزود: "شرکت آریانا علیه همان کارمند که این هواپیما را متوقف کرده بود، صورت دعوا در محکمه تجارتی باز کرده است، جلسه اول این صورت گرفت و قرار است جلسه دوم به تاریخ 23 جون برگزار شود".

قابل ذکر است که هواپیمای شرکت آریانا به ظن این‌که بدون مجوز فرودگاه روسیه را ترک کرده است، متوقف شده بود. این تنها شرکت هوانوردی دولتی در افغانستان است که سال‌ها است در این کشور فعالیت می‌کند و پروازهای مختلف خارجی و داخلی را به صورت روزانه انجام می‌دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала