نیروهای امنیتی از سه ولسوالی عقب‌نشینی کردند

© Photo / MD / MDنیروهای امنیتی از سه ولسوالی عقب‌نشینی کردند
نیروهای امنیتی از سه ولسوالی عقب‌نشینی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
عضو شوید
جنگجویان طالب در یک شبانه روز گذشته ولسوالی های دهنه غوری بغلان، اوبه هرات و شیرین ‌تگاب فاریاب را تصرف کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، منابع محلی می‌گویند که ولسوالی اوبه هرات از چهار روز به این سو در محاصره طالبان بود و تنها یک پایگاه ارتش از این ولسوالی دفاع می‌کرد که سرانجام بامداد امروز نظامیان از این ولسوالی عقب‌نشینی کردند.

به گفته منابع، مرکزهای ولسوالی های دهنه غوری و شیرین تگاب نیز در پی عقب نشینی نظامیان زیر اداره طالبان درآمد.

کشته شدن ۲۵۸ جنگجوی طالبان در یک شبانه روز گذشته - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.06.2021
کشته شدن ۲۵۸ جنگجوی طالبان در یک شبانه روز گذشته

در این میان، وزارت دفاع ملی می گوید که ولسوالی گرشک هلمند از وجود جنگجویان طالب پاکسازی شده و زیر اداره کامل نیروهای دولتی درآمده است.

سوی دیگر، شورای ولایتی بغلان می گوید، ولسوالی دهنه غوری پنج شنبه شب زیر اداره طالبان درآمد و نظامیان از این ولسوالی عقب‌نیشینی کردند.

پیش از اینکه طالبان دهنه غوری را تصرف کردند، امان الله سنجنى، پسر آغاجان سعيدى عضو پيشين مجلس نمايندگان و رييس اركان يكى از كندک هاى نيروهاى ويژه ارتش در جنگ با طالبان در دهنه غوری جان باخت.

در همین حال شورای ولایتی فاریاب و منابع امنیتی می گویند که ولسوالی شیرین تگاب فاریاب پس از نبردهای سنگین، زیر تصرف طالبان درآمده است.

بر بنیاد آمار های گرداوری شده از سوی آریانانیوز در یک هفته گذشته در ولایت های فاریاب، کندز، تخار، هرات، بغلان و سرپل 195 نظامی در درگیری ها جان باخته و 105 نظامی دیگر زخمی شدند.

ارتش می‌گوید، در شبانه روز گذشته و در بیش از 20 ولایت کشور به اثر عملیات هوایی و زمینی 256 جنگجوی طالبان کشته شده و 150 جنگجوی دیگر زخمی شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала