Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افغاستان 1 – هند 1؛ فرار از شکست با نخستین گُل حسین زمانی، شانس صعود مستقیم از دست رفت؟

© AFFتیم ملی فوتبال افغانستان
تیم ملی فوتبال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2021
عضو شوید
تیم ملی فوتبال افغانستان برابر هند مساوی کرد و شانس مستقیم برای صعود به مرحله بعدی رقابت‌های راهیابی به جام ملت‌های آسیا را از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک، در آخرین دیدار دور دوم مرحله مقدماتی راهیابی به جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال افغانستان در ورزشگاه جاسم بن‌ حَمَد مهمان هند بود و برابر این تیم با نتیجه 1-1 متوقف شد.

شیران خراسان در این دیدار نمایش همیشگی را نداشتند و فشار زیادی را برابر هندی‌ها متقابل شدند. نیمه نخست این دیدار که با مصدومیت کاپیتان فرشاد نور برای تیم ملی فوتبال افغانستان به همراه بود، با نتیجه تساوی بدون گُل به پایان رسید و دو تیم نتوانستند دروازه‌ همدیگر را باز کنند.

در نیمه دوم شیران خراسان بازی بهتری به نمایش گذاشتند اما روی اشتباه فاحش اویس عزیزی، در دقیقه 75 هند به گُل رسید و با نتیجه 0-1 پیش افتاد تا کار شاگردان انوش دشوار شود.

پس از دریافت این گُل دستگیر دست به تعویض زد و حسین زمانی ستاره جوانش را که همه منتظر درخشش او بودند، به زمین فرستاد.

این بازیکن که در دو دیدار قبلی به میدان نرفته بود، در نخستین حضور رسمی‌اش برای افغانستان درخشش بسیار خوبی داشت و موفق شد در دقیقه 82 با یک سوپر گُل تماشایی بازی را مساوی کند و مانع شکست تیمش شود.

در ادامه توپ دیگری از خط درواز‎ه‌ها عبور نکرد و شیران خراسان در برابر هند با نتیجه 1-1 متوقف شدند.

با این نتیجه افغانستان در گروه E، رقابت‌ها 6 امتیازی شد و با 1 امتیاز کمتر نسبت به هند، در رده چهارم گروه ایستاد تا شانس صعود مستقیم به دور سوم راهیابی به جام ملت‌های آسیا را از دست دهد و چشم انتظار پلی آف این رقابت‌ها باشد.

هنوز اما یک دریچه برای صعود مستقیم نیز است و در صورت پیروزی بحرین برابر هانگ کانگ، افغانستان به عنوان تیم چهارم برتر گروه‌ها راهی دور بعدی رقابت‌های راهیابی به جام ملت‌های آسیا خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала