بایدن امروز با اردوغان در مورد افغانستان صحبت می کند

© REUTERS / Kevin LamarqueПрезидент США Джо Байден на пресс-конференции после саммита G7 в Корнуолле
Президент США Джо Байден на пресс-конференции после саммита G7 в Корнуолле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2021
عضو شوید
بربنیاد معلومات رسانه های خارجی بایدن امروز در بروکسل با نمایندگان بیش از 30 کشور عضو ناتو از جمله رچب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه صحبت کند.

به گزارش اسپوتنیک،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید که  قرار امروز دوشنبه (24 جوزا) ، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده  آمریکا و همتای ترکیه‌ای‌ وی، رجب طیب اردوغان، در حاشیه اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا «ناتو» در بروکسل، پایتخت بلژیک، با هم دیدار و گفتگو کنند.

اردوغان: ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2021
اردوغان: ترکیه تنها کشور قابل اعتماد برای مدیریت مناسب وضعیت موجود در افغانستان است

پیش بینی می شود که امریکا به عنوان یک کشور قدرتمند عضو ناتو در این نشست در مورد خروج نیروهایی آمریکایی از افغانستان، حمایت از نیروهای امنیتی افغان بحث خواهد کرد.

این درحالی است که پیش از این ینس استولتنبرگ سرمنشی عمومی ناتو گفته بود که افغانستان از بحث های مهم نشست سران ناتو در بروکسل خواهد بود.

به گفته مشاور امنیت ملی کاخ سفید ایران و سوریه و نقش احتمالی ترکیه در افغانستان پس از خروج نیروهای آمریکایی از آن کشور و همچنین «اختلافات چشمگیر بر سر ارزش‌ها و حقوق بشر و سایر مسائل» نیز در دیدار رهبران دو کشور به بحث گذاشته خواهد شد.

اولین دیدار بایدن و اردوغان به عنوان روسای جمهوری در حالی صورت می‌گیرد که فهرست اختلافات واشنگتن-آنکارا به عنوان دو متحد ناتو بسیار زیاد است.

در جمله این اختلافات می‌توان از حمایت آمریکا از شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، خرید سیستم دفاع هوایی اس – 400 ازروسیه توسط ترکیه، و به رسمیت‌شناختن کشتار و کوچ اجباری ارامنه توسط عثمانی‌ها به عنوان نسل‌کشی از سوی بایدن، نام برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала