نگرانی آمریکا از تولید سلاح های فضایی روسیه و چین

© Fotolia / Andrey Armyagovنگهبانان فضا در آمریکا
نگهبانان فضا در آمریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
عضو شوید
فرمانده نیروی فضایی آمریکا، در مورد تولید سلاح های فضایی در روسیه و چین ابراز نگرانی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال جان ریموند، فرمانده نیروی فضایی آمریکا ، ضمن صحبت در جلسه دادرسی سنای ایالات متحده در مورد تولید سلاح های فضایی در روسیه و چین اظهار نگرانی نمود.

 آمادگی امریکا برای جنگ با روسیه و چین در فضا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2019
آمادگی امریکا برای جنگ با روسیه و چین در فضا

این ژنرال آمریکایی معتقد است که روسیه و جمهوری خلق چین در حال توسعه سیستم های تسلیحاتی پیشرفته برای فضا، از جمله لیزر و ماهواره های جنگنده هستند.

فرمانده نیروی فضایی آمریکا  در ادامه افزود: "برای سه دهه، ما می توانستیم دسترسی تضمین شده و آزادی مانور (در فضا) را در نظر بگیریم. متأسفانه دیگر اینگونه نیست. هم چین ، که یک تهدید رو به رشد است و هم روسیه به توسعه دو چیز ادامه می دهند: اول ، پتانسیل فضایی برای استفاده خود ، برای داشتن مزایای مشابه ما، و دوم ، آنها در حال ساخت سیستم های خاصی هستند که به طور خاص برای مقابله با مزایایی که آمریکا دارد، استفاده خواهند شد".

ریموند افزود: این تحولات شامل "مسدود کردن فعال" ماهواره های GPS و ماهواره های ارتباطی ایالات متحده ، سلاح هایی با "انرژی هدایت شده" است که می تواند ماهواره ها را "کور ، مختل یا آسیب برساند".

وی نتیجه گرفت كه ارتش آمریكا قادر خواهد بود تا از تهدید های "رو به رشد "پیشی بگیرد.

در اوایل ماه مه، ریموند فضا را یک منطقه جنگی اعلام کرد و هشدار داد که روسیه و چین سلاح هایی دارند که قادر به از بین بردن ماهواره های آمریکایی است.

وی خاطرنشان كرد: "بدیهی است كه فضا  مانند هوا، خشکی و دریا، منطقه جنگی است.

پیش از این، در گزارشی در باره ارزیابی از ارتش آمریکا، نسبت به کاهش آمادگی رزمی و دفاعی نیروهای مسلح این کشور طی 20 سال گذشته، در شرایط افزایش توان بالقوه نظامی روسیه و چین ابراز نگرانی شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала