طالبان: اگر کسی آجنداهای خود را از خارج بر افغان‌ها تحمیل کند، ایستادگی خواهیم کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش طالبان: اگر کسی آجنداهای خود را از خارج بر افغان‌ها تحمیل کند، ایستاده خواهیم کرد
واکنش طالبان: اگر کسی آجنداهای خود را از خارج بر افغان‌ها تحمیل کند، ایستاده خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
عضو شوید
گروه طالبان طالبان این گزارش را نادرست می‌دانند و تاکید دارند که از موقف شورای امنیت سازمان ملل سوء استفاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با نشر یک اعلامیه امروز پنج‌شنبه (3 جون)، اعلام کرد که این گروه، گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد را که روی ادامه روابط این گروه با القاعده و عدم آمادگی شان برای صلح می‌باشد، رد می‌کند.

در ۱۸ماه گذشته بیش از یک‌هزار عالم دین ترور شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2021
در ۱۸ماه گذشته بیش از یک‌هزار عالم دین ترور شده‌اند

گروه طالبان طالبان این گزارش را نادرست می‌دانند و تاکید دارند که از موقف شورای امنیت سازمان ملل سوء استفاده شده است.

در ادامه این اعلامیه آمده است که سیاست گروه طالبان اینست که به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد تا از خاک افغانستان بر خلاف امنیت دیگر کشور استفاده صورت گیرد.

اعلامیه در خصوص در روند صلح می افزاید که نمایندگان این گروه آمادگی کامل در میز مذاکرات بین الافغانی دارند، تا در مذاکرات پیش‌رفت صورت بگیرد و تمام ماده‌های توافق‌نامه صلح میان امریکا و طالبان در دوحه عملی شود. اما هنوز ماده‌های مهم این توافق‌نامه عملی نشده است که شامل حذف نام اعضای این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل و خروج نظامیان خارجی از افغانستان و رهایی زندانیان این گروه است.

گروه طالبان هشدار می‌دهد که این گروه متعهد به پروسه صلح است، اما اگر کسی بخواهد آجنداهای خود را از خارج بر افغان‌ها تحمیل کند و یا خلاف استقلال افغان‌ها موقف بگیرد، در برابر آن‌ها ایستادگی و از حق مشروع خود دفاع خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала