Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

عاشق رونالدو هستم، 30 گل برای بنزما کم است باید 50 تا بزند

© AFP 2023 / JAVIER SORIANO / FILESCarlo Ancelotti
Carlo Ancelotti  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2021
عضو شوید
کارلو آنچلوتی سرمربی جدید رئال مادرید درباره مسائل اخیر صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، کارلو آنچلوتی مربی ایتالیایی رئال مادرید در اولین کنفرانس مطبوعاتی دوره دومش شرکت کرد.

امیلیو بوتراگوئنو مدیر روابط عمومی رئال مادرید در ابتدای کنفرانس مطبوعاتی گفت:”کارلو، باعث افتخار است که حضورت در رئال را دوباره خوشامد بگوییم. ما رئالی ها علاقه خاصی به تو داریم. دورانت در رئال مملو از شادی ها بود به خصوص در دهمین جام اروپایی که امید زیادی به ما دادی. برای خودت و خانواده ات آرزوی بهترین ها را داریم. به خانواده ات خوش آمدی.”

بعد از آن نوبت آنچلوتی بود:”ممنون، ممنون از مدیر و خوزه آنخل. خیلی خوشحالم که در این جا هستم. این جا مثل خانه من است. کل انرژی خود را می گذارم همان طور که در گذشته نیز همین طور بود. خاطره بسیار خوشی از دوران قبلی در این جا دارم. فکر می کنم که این تجربه خوب تکرار خواهد شد. می دانم که مربیگری در رئال خیلی مفهومی دارد اما با علاقه و مسرت این کار را انجام می دهم. سعی می کنم بهترین عملکردم را داشته باشم.”

بازگشت:” با تمامی انرژی و مسئولیت پذیری ممکن ظاهر می شوم. مربیگری در رئال مسئولیت زیبایی است. بهترین باشگاه دنیاست. طبیعی است که مسئولیتی بیشتر از جاهای دیگر را داشته باشی. این را می پذیرم و سعی می کنم که همان کارهای قبلی را تکرار کنم.”

به ستاره ای نظیر امباپه نیاز است؟” بازیکنان با کیفیت شانس بیشتری برای پیروزی ایجاد می کنند. مهم است که تیمی متعادل، با کیفیت ، با توان فداکاری و بازی کردن در کنار هم را داشته باشیم. البته بازیکنانی که کیفیت فردی دارند می توانند به تیم کمک کنند اما این که بتوان مثل یک تیم بازی کرد هم مهم است.”

بازیسازی تیم بدون راموس:” رئال مادرید بدون آنچلوتی را هم تصور نمی کردم اما در نهایت این اتفاق رخ داد. رئال مادرید صرفنظر از هر اتفاقی باید برای همه جامها تلاش کند و بیشترین عملکردش را داشته باشد. در مورد راموس، تازه آمده ام و باید با باشگاه در مورد همه مسائل صحبت کنم. در روزهای آینده باید این کار را انجام بدهم. روند بازگشتم خیلی سریع رخ داد و زمان برای صحبت در مورد تیم وجود نداشت. بازیکنان را خیلی خوب می شناسم. خیلی خوشحالم که برگشتم و دوباره با بازیکنان کار می کنم. ببینیم در آینده چه می شود. در روزهای آینده برنامه ریزی خواهیم کرد چرا که هنوز زمان نداشته ایم.”

باتجربه ها در ترکیب:” علاقه زیدانی به بیل، ایسکو، مارسلو و … دارم. بازییکنان رئال هستند و حضور در رئال به بازیکنان انگیزه می دهد. اما عملکرد آنها درون زمین در موردشان قضاوت می کند. باید خوب تمرین کنند و به مربی نشان بدهند که می توانند در رئال مادرید بازی کنند.”

ترکیب:” هنوز وقت نبوده که در مورد ترکیب صحبت کنم. آنها را به خوبی می شناسم. جوان هایی هم در تیم دوم ما حضور دارند یا برخی از قرارداد قرضی برمی گردند. گزینه های زایدی داریم. سعی می کنیم که یک تحول با ارامش را پیش ببریم. باید بگویم که در دفعه اولی که به رئال آمدم از چهار بازیکن آکادمی استفاده کردیم: موراتا، ناچو، کاسمیرو و خسه. همه خیلی خوب بودند. کارواخال هم برگشته بود و با شوق و ذوق به تیم کمک کردند. در روزهای آینده ترکیب را بررسی می کنیم و در بهترین سطح ممکن کار خواهیم کرد.”

سبک:” سنت این باشگاه می گوید که باید فوتبالی نمایشی و جذاب را ارائه بدهی. فوتبال در سالهای اخیر خیلی عوض شده است. حالا منم تر و جدی تر باید بازی کرد. برخی قوانین عوض شده اما رئال مادرید همیشه همین است : فوتبالی هجومی و تماشایی. این چیزی است که تاریخچه این باشگاه و هوادارانش می خواهند.”

هروینگ لوزانو برای رئال مادرید مناسب است؟ (سوال خبرنگار مکزیکی)” رابطه خوبی با همه بازیکنان دارم. لوزانو را خیلی دوست دارم. چیچاریتو را هم در این جا داشتم. نمی توانم بگویم که آیا برای رئال مادرید مناسب هستند یا نه. ترکیب بسیار گسترده ای داریم و باید بررسی کنیم.”

مدیر:” کمی قبل او را دیدم. صحبت کوتاهی داشتیم. همه چیز خیلی سریع پیش رفت. حالا به کار کردن ادامه می دهیم. سعی می کنیم که بهترین تصمیم ممکن را برای رئال مادرید بگیریم. فقط می خواهم تشکر کنم چرا که حضور در این جا برای من خیلی مهم است.”

آینده رئال مادرید:” کارلو آنچلوتی همان مربی شش سال پیش نیست. متفاوت شده ام. شش سال  تجربه بیشتر دارم که ممکن است مثبت یا منفی بوده باشد. در اورتون شرایط خیلی خوبی داشتم، یک باشگاه صمیمی بودند اما تجربیات منفی هم به پیشرفت تو کمک می کنند. ترکیب خیلی خوبی داریم. ترکیبی از بازییکنان باتجربه نظیر کروس، بیل، بنزما و … گروهی از بازیکنان جوان و با کیفیت مثل رودریگو، وینیسیوس و والورده. ترکیب باکیفیت است. باید جزئیات را بررسی کنیم و کمی ترکیب را کوچک تر کنیم.”

کادر فنی:” در روزهای آینده کادر  را مشخص خواهیم کرد. زمان برای صحبت در این باره نداشتیم. فقط باید قرارداد را با اورتون فسخ می کردیم و قرارداد جدیدی امضا می کردیم.”

​می خواهی راموس بماند؟” بازیکن خیلی مهمی برای رئال مادرید است. در همه موفقیت های باشگاه نقش داشته است. باید با خود بازیکن صحبت کنم. می دانم که در حال بحث برای تمدید قراردادش است اما جزئیات را نمی دانم. وقتی جزئیات را بفهمم می توانم چیزهای بیشتری بگویم.”

بیل:” در لیگ انگلیس زیاد بازی نکرد اما گلهای زیادی زد. در بازیهای پایانی موثر بود و با ثبات بهتر بازی کرد. او را به خوبی میش ناسد. اگر انگیزه برای بازی کردن داشته باشد می تواند فصل خوبی را داشته باشد، تردیدی نیست.”

ترکیبی برای رقابت کردن:” با این ترکیب می توان برای جامها جنگید. با این ترکیب بدون بازیکنان قرضی، رئال به نیمه نهایی چمپیونزلیگ رسید و برای لالیگا جنگید.”

مشکل گلزنی:” بنزما باید 50 گل بزند نه 30 تا. وینیسیوس باید بیشتر گل بزند. باید گلهای بیشتری از بقیه تیم ها بزنیم. بازیکنان با کیفیتی داریم. خوشحالم که دوباره با بنزما کار می کنم. خیلی بهتر شده و مسئولیت پذیرتر شده است. جوان هایی را با دیدگاهی برای آینده داریم. بحث فقط مربوط به خریدن نیست بلکه مهم است که گلهای بیشتری بزنیم. باید با سیستم و ذهنیت هجومی بازی کنیم.”

دوره اول:” چیزی که زیدان نوشته بود را درک نکردم. از 40 سال پیش در فوتبال هستم. در فوتبال طبیعی است که در مورد مربیان حرف زده شود. بازیکنان بازی می کنند و خبرنگاران می نویسند. چیزی عوض نشده است. این طبیعی است. باید اتفاقات را بپذیریم و به همه احترام بگذاریم.”

هازارد:” بازیکن بزرگی است. در سال اولش مشکلاتی داشته است. هنوز بهترین سطحش را ارائه نداده اما باید منتظر بمانیم چون انگیزه دارد. امسال می تواند سالی باشد که همه توانایی هایش را نشان بدهد.”

زیدان:” چه چیزی در موردش بگویم؟ سه قهرمانی اروپایی دارد. کار بی نظیری تا پایان فصل داشت و خیلی خوب کار کرد. همه باید از زیزو تشکر کنند. اما فوتبال همین است. مربیان یم روند و دیگری می آید. با او صحبتی نکردم. همه چیز خیلی سریع بود. با هم صحبت خواهیم کرد. اخیرا با هم به طور مداوم صحبت نکردیم. فقط گاهی پیام می دهیم اما با هم صحبت خواهیم کرد.”

خاطرات از رئال مادرید :” خاطرات خیلی روشنی داریم. بازیهایی را بردیم و موفقیت هایی داشتیم. لحظات مشکلی هم داشتیم. حقیقت این است که پنج سال گذشته و بازگشت به این جا مثل همیشه خاص است. حسم مثل حس اولین روز مربیگری ام در رئال است. حالا مقایسه هایی ایجاد می شوند اما اعتماد به نفسم بیشتر است. رابطه خوبی با مدیر، خوزه آنخل و هواداران دارم.”

اورتون:” هر تیمی اهدافی دارد. ما هم سعی کردیم به چالش هایی برسیم. هدف رئال همیشه بردن جامهاست. هدف اورتون جنگیدن برای حضور در اروپاست. موفقیت فقط بردن جامها نیست. موفقیت برای مربی رسیدن به اهدفا یک باشگاه است. یک سال قبل اورتون برای سقوط نکردن می جنگید و امسال برای حضور در اروپا جنگید.”

رونالدو:” پیامی به من نفرستاده است. خیلی دوستش دارم اما دوست ندارم در مورد بازیکنان تیم های دیگر صحبت کنم. با یوونتوس قرارداد دارد و صحبت در این باره درست نیست. خیلی خوب کار می کند و گلهای زیادی می زند. یک خبرنگار ایتالیایی از من پرسید که ایا رونالدو در دوران فوتبالش است. به او گفتم که شاید این طور باشد چرا که قبلا سالی 50 گل می زد و حالا 30 تا می زند و ریتمش افت کرده است.”

چرا زیدان را درک نکردی؟” نمی خواهم جواب بدهم چون رابطه شخصی زیزو و مدیر را درک نمی کنم. قطعا وقتی رئال با من تماس گرفت، تردیدی نداشتم.”

تماس رئال با آلگری، کونته و …” مربیای هستند که در باشگاه های بزرگ موفق شدند. کونته قهرمان ایتالیا شد. آلگری با یوونتوس چیزهای زیادی را برده است. خیلی زیباست که با این دو دوست مقایسه شوم.”

انتقادها:” هدف رئال را همه می شناسند: قهرمانی در لالیگاف چمپیونزلیگ و کوپا. انتقادها طبیعی است. پرطرفدارترین تیم دنیا هستند. مربیگری در رئال بزرگترین مسئولیت دنیاست و گاهی شرایط آن طور که می خواهی پیش نمی رود اما مهم این است که به بازیکنان، مربی، خبرنگاران و … احترام گذاشته شود.”

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала