ناتو هنوز از روسیه هراس دارد

© AFP 2023 / John Thysناتو هنوز از روسیه هراس دارد
ناتو هنوز از روسیه هراس دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
عضو شوید
یک نشریه‌ی آمریکایی در گزارشی دلیل ترس و وحشت ناتو از روسیه را به بررسی گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک، مارک اپیسکوپوس، نویسنده و گزارشگر در مقاله ای برای مجله National Interest می‌نویسد: روسیه بزرگترین زرادخانه سلاح های هسته ای تاکتیکی جهان را در اختیار دارد و این امر باید باعث ایجاد"ترس و وحشت"  در اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شود.

این گزارشگر توجه بیشتر را به نوسازی نیروهای مسلح روسیه متمرکز نموده می‌گوید؛ اکنون این کشور (روسیه) از سه تا شش هزار واحد سلاح هسته ای تاکتیکی در اختیار دارد. صحبت بر سر کلاهک های به ارث برده از اتحاد جماهیر شوروی و همچنین سیستم های تسلیحاتی جدید قدرتمندی که در سال های اخیر ساخته شده، مطرح است.

ناتو: روسیه تهدید بزرگ بر امنیت اروپا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2021
ناتو: روسیه تهدید بزرگ بر امنیت اروپا است

اپیسکوپوس در ادامه می‌گوید: «یک بخش مهمی از برنامه ریزی نظامی روسیه که بعید به نظر می‌رسد به این زودی تغییر کند، تمایل مسکو به اتکا به سلاح های هسته ای تاکتیکی به عنوان عامل اصلی بازدارندگی در برابر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است».

 دراین گزارش تأکید شده است که بیشتر سلاحهای هسته ای تاکتیکی روسیه، بیشتر درتجهیزات نیروی دریایی این کشور مورد استفاده قرار می گیرد  به عنوان مثال در جدیدترین زیردریایی های چند منظوره پروژه Project 885M Yasen-M و قایق های جنگی Admiral Gorshkov از پروژه 22350.

نویسنده مقاله خاطر نشان نموده که مسکو برای عملیات تهاجمی نیازی به ذخایر این سلاح ها ندارد.

نویسنده در ادامه مقاله توضیح داده است: «دكترین نظامی روسیه كلاهك های هسته ای تاكتیكی را نه تنها به به عنوان سلاح بازدارنده در برابر به عنوان محافظت در برابر ناتو می داند، بلكه موجودیت این تسلیحات در ارتش روسیه یكی از راههای این کشور برای بازی با قوانین عمومی در صورت جنگ تمام عیار است، كه هیچ كس آن را نمی خواهد».

اپیسکوپوس معتقد است که از نظر اقتصادی  ذخیره سازی سهم زیادی از سلاح های هسته ای تاکتیکی برای روسیه سودآورتر از شرکت در مسابقه انواع دیگر سلاح ها با ناتو است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала