تشدید حملات در مناطق شمال/ ولسوالی «نهرین» در آستانه سقوط است

© @https://twitter.comسقوط ولسوالی «نهرین»
سقوط ولسوالی «نهرین»  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2021
عضو شوید
مقامات محلی در ولایت «بغلان» از احتمال سقوط ولسوالی «نهرین» در پی تشدید حملات طالبان خبر می‌دهند و خواستار اقدام فوری دولت شدند.

به گزارش اسپوتنیک، مقامات در ولایت «بغلان» اعلام کردند که پس از سقوط ولسوالی «برکه» در این ولایت، اکنون طالبان با تجمع در اطراف ولسوالی «نهرین»، هر چند وقت یکبار حملاتی را برای سقوط این شهرستان انجام می‌دهد.

کشته و زخمی شدن ۱۵ جنگجوی طالبان در بغلان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
کشته شدن 15 سرباز ارتش در درگیری با طالبان در بغلان

«حاجی محمد» ولسوال «نهرین» اظهار داشت که حملات طالبان برای سقوط این ولسوالی به طور مداوم ادامه دارد و طالبان حتی از خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده می‌کند.

ولسوال «نهرین» گفت که طالبان با سقوط ولسوالی نهرین قصد تصرف ولسوالی  هایدیگر از جمله «خوست» و «فرنگ» و «گذرگاه نور» را دارد.

ولسوال نهرین در ادامه نیز از دولت خواست تا یک عملیات تصفیه‌ای سراسری را در این ولسوالی  برای خروج از محاصره طالبان راه‌اندازی کند.

 حملات طالبان در بغلان تشدید شده است، هفته گذشته نیز حمله این گروه به قرارگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی  «گذرگاه نور» 15 کشته و هشت زخمی برجا گذاشت.

«محبوب‌الله غفاری» عضو شورای ولایتی «بغلان» نیز چندی قبل اعلام کرد که طالبان ولسوالی  «شهر کهنه» ولایت بغلان را بدون درگیری به تصرف خود در آورده است و در این رویداد حدود 120 نیروی امنیتی نیز اسیر شدند.

این پیشروی طالبان در حالی صورت می‌گیرد که دولت افغانستان تاکنون واکنشی نسبت به سقوط‌های پیاپی نشان نداده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала