Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به شرایط آب و هوا بستگی دارد

© Sputnikخروج نیروهای امریکایی از افغانستان به شرایط آب و هوایی بستگی دارد
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به شرایط آب و هوایی بستگی دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2021
عضو شوید
وزارت دفاع امریکا یا پنتاگون می‌گوید که روند خروج نیروهای نظامی ما از افغانستان به شرایط جوی و سایر عوامل بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، روز شنبه، فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا اعلام کرد که 13-20 درصد نیروهای خود را از افغانستان خارج کرده است.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان همچنان گفته است که روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به خوبی و بدون حوادث جدی پیش می‌رود، اما واشنگتن در صورت حمله احتمالی قاطعانه پاسخ خواهد داد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع امریکا در این باره گفت: برنامه خروج نیروها، اگر زمانبندی و متمرکز شده است، اما این نه تنها بستگی به اتفاقاتی که روی زمین می‌افتد بلکه، بستگی به شرایط جوی و سایر عوامل دارد.

این در حالی است که بایدن در 14 ماه اپریل، اعلام کرد که خروج سه هزار سرباز باقی‌مانده‌ امریکا از افغانستان تا 11 ماه سپتمبر تکمیل خواهد شد. بر اساس گزارش‌ها، پنتاگون تاکنون پنج مرکز نظامی و 5 هزار دستگاه تجهیزاتی را به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تحویل داده است.

همچنین به دستور لوید آستین، وزیر دفاع امریکا، این کشور شش بمب‌افکن بی‌-52، 12 فروند جنگنده‌ اف-18 و 600 نیروی ویژه را به منظور تسهیل روند خروج سربازانش را به افغانستان فرستاده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала