بازداشت 3 آدم‌ربا در بلخ

© #https://twitter.comبازداشت 3 آدم‌ربا در بلخ
بازداشت 3 آدم‌ربا در بلخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2021
عضو شوید
بربنیاد داده‌های مقام‌های محلی بلخ، چندین گروه آدم‌ربا در این ولایت فعالیت دارند که زیر پیگرد نیروهای امنیتی و کشفی قرار دارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، فرهاد عظیمی، والی بلخ می‌گوید که نیروهای ویژۀ امنیت ملی سه تن از آدم‌ربایان را در شهر مزارشریف بازداشت و کودکی را که آنان ربوده بودند آزاد کرده‌اند.

تلفات سنگین طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی در بلخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
تلفات سنگین طالبان در نبرد با نیروهای امنیتی در بلخ

به‌گفتۀ آقای عظیمی این آدم‌ربایان یک کودک ‌۱۶ ساله را ربوده بودند.

والی بلخ می‌افزاید که رباینده‌گان با نیروهای امنیت‌ملی درگیر شدند که در نتیجه‌ یک آدم‌ربا کشته شد و سه تن دیگر‌شان بازداشت شدند: "این کودک را از چوک ذبیح‌الله شهید اختطاف کردند و در ساحۀ جُغدک – جایی‌که زیر نظر نیروهای امنیتی بود و کار جریان داشت – بازداشت شدند. یک تن آنان حین فرار توسط نیروهای خاص امنیت ملی کشته شد، سه نفر آنان دست‌گیر شدند و الهام جان هم از دست آنان نجات داده شد".

الهام که از بند رباینده‌گان نجات داده شده‌است، می‌‌گوید که رباینده‌گان او را لت‌وکوب کرده و نشانی پدرش را می‌خواستند: «چهار نفر بودند. به من گفتند که آدرس پدرت را بگو، اما من گفتم من نمی‌گم و می‌روم مکتب؛ سپس مرا به موتر بالا کردند.»

سهیل، پدر الهام دُکان‌دار است و می‌گوید که با کسی دشمنی ندارد: "الهام به‌طرف مکتب می‌رفت و توسط اختطاف گران اختطاف شد. اما آن‌ها زیر نظر نیروهای امنیت ملی بودند".

ناامنی، دلیل اصلی رکود گردشگری در بلخ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
ناامنی، دلیل اصلی رکود گردشگری در بلخ

یکی از بازداشت شده‌گان که خود را باشندۀ ولسوالی دهدادی ولایت بلخ معرفی می‌کند، می‌گوید که در بدل دوصدهزار افغانی اقدام به این آدم‌ربایی کرده‌است: «من این‌ها را نمی‌شناختم. یکی به من گفت که این اختطاف‌ را انجام بده، به تو دولگ افغانی می‌دهم.»

کودک‌ربایی در بلخ به یک معضل کلان اجتماعی مبدل شده‌است. عبدالرووف که حدود ده ماه پیش از مزارشریف هنگام رفتن به مکتب ربوده شد تا هنوز در بند رباینده‌گان است.

بربنیاد داده‌های مقام‌های محلی بلخ، چندین گروه آدم‌ربا در این ولایت فعالیت دارند که زیر پیگرد نیروهای امنیتی و کشفی قرار دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала