پارلمان اروپا خواستار توقف کامل ترافیک هوایی با بلاروس شد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم
واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عضو شوید
بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا، از اتحادیه اروپا خواسته است پروازهای خود با بلاروس را پس از حادثه در فرودگاه مینسک قطع کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماجرای فرود اجباری هواپیمای مسافربری مسیر پرواز آتن به ویلنیوس در فرودگاه مینسک و بازداشت یک روزنامه نگار مخالف بلاروسی که از مسافران آن بود، واکنش شدیدالحن اتحادیه اروپا، ناتو، آمریکا و کشورهای اروپایی را به همراه داشت.

حزب مردم اروپا (EPP) - بزرگترین فراکسیون پارلمان اروپا خواستار بسته شدن حریم هوایی بلاروس برای هواپیماهای کشورهای اروپایی شد.

در بیانیه فرکسیون آمده است: "هیچ پرواز به بلاروس یا از بلاروس و هیچ پروازی بر فراز بلاروس نباید انجام شود. ما خواستار تصویب فوری بسته چهارم تحریم ها هستیم."

ناتو در حال رزمایش برای یورش بر روسیه و بلاروس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2021
ناتو در حال رزمایش برای یورش بر روسیه و بلاروس 

روز یکشنبه هواپیمای مسافربری خطوط هوایی "رایان‌ ایر" که از آتن به سمت ویلنیوس (پایتخت جمهوری لیتوانی) در حرکت بود، در نتیجه انتشار خبری درباره بمب گذاری در این هواپیما، بطور اضطراری در فرودگاه مینسک، پایتخت بلاروس فرود آمد. البته خبر بمب گذاری شدن این هواپیما دروغ بود و در همین رابطه کمیته تحقیقات بلاروس پرونده قضایی برای رسیدگی به این قضیه گشوده است.

طبق اطلاعات خبرنگاران، تهدید به منفجر کردن هواپیما از طریق مرکز تلفن فرودگاه مینسک ثبت شده بود.

ساعاتی بعد این هواپیما از مینسک برخاسته و بالاخره در فرودگاه ویلنیوس به زمین نشست. در عرشه این هواپیما 170 مسافر از 12 کشور جهان حضور داشتند که 90 تن آنها اتباع لیتوانی بوده و بقیه شهروندان دیگر کشورهای اروپایی، روسی و بلاروسی بودند.

در جریان عملیات جستجوی این هواپیما "رومان پروتاسویچ" بنیانگذار کانال تلگرام مخالفان بلاروسی (کانال نکستا "Nexta") حضور داشت که در فرودگاه مینسک بازداشت شد. وزارت داخله بلاروس این مسئله را تأیید کرده است.

این حادثه با واکنش شدیدالحن مقامات آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، لهستان، اتحادیه اروپا و ناتو روبرو شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала