بلاروس سفیر و تمام دیپلمات های لتونیا را اخراج کرد

© Fotolia / R_andreiمینسک
مینسک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2021
عضو شوید
بلاروس سفیر لتونیا و تمام کارمندان سفارت این کشور را در رابطه با توهین به پرچم جمهوری بلاروس در ریگا، اخراج می کند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر ماکی وزارت امور خارجه بلاروس اعلام کرد که کشوراش سفیر و سایر دیپلومات های لیتونیا را در رابطه به این که به پرچم جمهوری بلاروس در ریگا مرکز این کشور توهین گردیده است، از مینسک اخراج می نماید.

شهردار ریگا: افتخار می کنم که روسی هستم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2019
شهردار ریگا: افتخار می کنم که روسی هستم

 پیش از این، مارتینس استاکیس شهردار ریگا گفته بود که در میان پرچم های کشورهای که تیم های شرکت کننده در مسابقات جهانی هاکی روی یخ، که در پایتخت لتونیا برگزار می شود، به جای پرچم کشور بلاروس، پرچم با رنگ های سفید-سرخ- پرچم سفید را برداشتند که مخالفین بلاروس از آن استفاده می کنند.

وی به خبرنگاران گفت: "امروز سفیر لتونیا در رابطه با حادثه ای که مدتی (پیش از این - ویرایش شده) در ریگا رخ داد و با توهین به پرچم دولت جمهوری بلاروس مرتبط بود، به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد."

به گفته وی، بلاروس خواستار آن شد كه مقامات لتونیا تحقیقات را در این عرصه انجام دهند، عذرخواهی كنند و پرچم دولتی بلاروس را به جای اصلی اش برگردانند. "یادداشت اعتراضی به سفیر لیتونیا تحویل داده شده است.

وزیر خارجه لیتونیا گفت: "ما نمی توانیم چنین اقدامات تحریک آمیز را بی پاسخ بگذاریم. بنابراین، از سفیر خواسته شد که ظرف 24 ساعت بلاروس را ترک کند، از تمام کارکنان دیپلماتیک و اداری - تخنیکی نیز خواسته شد که ظرف 48 ساعت بلاروس را ترک کنند و فقط یک کارمند اداری و تخنیکی در اینجا باقی بمانند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала