بازداشت يك تن از دشمنان لوكاشنكو با طیاره جنگی ميگ 29

© Photo / Vitaly Kuzmin طیاره میگ - 29
طیاره میگ - 29 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2021
عضو شوید
کانال تلگرام نکست خبر می دهد که در جریان فرود اجباری طیاره مسافربری رایان ری، آقای پروتاسویچ، یکتن از مخالفین لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، پس از نشست اجباری طیاره در مینسک بازداشت شد، که ممکن به اعدام محکوم گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلگرام "نکست تلگرام" روز یکشنبه 23 می اعلام نمود که الكساندر لوكاشنكو رئیس جمهور بلاروس، به یك طیاره میگ -29 دستور داد تا طیاره مسافربری "رایان ایر" مجبور به نشست نماید. 

قابل ذکر است که هواپیما مسیر آتن - ویلنیوس را طی می کرد، اما به پیلوت اخطار داده شد که عاجل در مینسک نشست نماید.

افراد مسلح ناشناس دفاتر یاندکس را در مینسک مسدود کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.08.2020
افراد مسلح ناشناس دفاتر "یاندکس" را در مینسک مسدود کردند

به نقل از مطالب منتشر شده در کانال Nexta Telegram  رومان پروتاسویچ، که در بلاروس به عنوان مسئول یک سازمان افراطی خارجی شناخته شده است که فعالیت آن در این کشور ممنوع است، در هواپیما حضور داشت.

پروتاسویچ پس از فرود هواپیما در مینسک بازداشت شد که در بلاروس با مجازات اعدام روبرو شده است. فعلاً MiG-29 منتظر است تا این طیاره مسافربری را تا مرز لیتوانیا همرائی نماید.

پروتاسویچ به سازماندهی شورشهای جمعی و همچنین اقداماتی با هدف "دامن زدن خشونت اجتماعی" علیه نمایندگان مقامات و نیروهای امنیتی کشور در بلاروس متهم هست.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در واکنش به فرود اضطراری پرواز آتن-ویلنیوس در مینسک و گزارش دستگیری رومن پروتاسویچ موسس کانال تلگرامی "نکستا" بلاروس، ابراز نگرانی کرده و بر ضرورت تحقیقات سازمان بین المللی هواپیمایی غیرنظامی (آیکائو) در این خصوص، تاکید کرد."

پیشتر (یکشنبه) سرویس مطبوعاتی میدان هوایی مینسک اعلام کرد، پرواز "رایان ایر" که از آتن به مقصد ویلنیوس پرواز می کرد، بخاطر دریافت پیامی در رابطه با خطر بمب گذاری، در مینسک فرود اضطراری کرد. سپس مشخص شد که گزارش بمب گذاری تایید نشده است. مدافعین حقوق بشر بلاروس گفته اند که رومن پروتاسویچ موسس کانال تلگرامی "نکستا" که در بلاروس به عنوان رسانه ای افراطی شناخته می شود، در این پرواز بوده است. او حین بررسی مدارک در فرودگاه مینسک بازداشت شد. کانال تلگرامی اداره اصلی مبارزه با جرائم سازمان یافته و فساد وزارت کشور بلاروس نیز اعلام کرد که پروتاسویچ دستگیر شده است.

کشورهای غربی خواستار آزادی فوری پروتاسویچ شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала