نامه حاوی معادله معروف اینشتین 1.2 میلیون دالر فروخته شد

© AP PhotoEinstein
Einstein - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2021
عضو شوید
نامه ای که توسط آلبرت انیشتین نوشته شده و در آن معادله معروف خود E = mc2 را نوشته است، در حراجی بیش از 1.2 میلیون دالر (حدود سه برابر بیشتر از حد انتظار) فروخته شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Guardian  حراج RR مستقر در بوستون روز جمعه اعلام کرد نامه ای که توسط آلبرت انیشتین نوشته شده و در آن معادله معروف  (E = mc²) خود را نوشته است در حراج بیش از 1.2 میلیون دالر فروخته شده است.

آرشیو های پروژه اسناد انیشتین در انستیتوی فناوری کالیفرنیا و دانشگاه عبری اورشلیم می گویند تنها سه نمونه شناخته شده دیگر از اینشتین وجود دارد که معادله جهان را تغییر می دهد.

این چهارمین نمونه ، تنها نمونه موجود در یک مجموعه خصوصی است که به تازگی منتشر شد ، طبق گزارش حراج RR که انتظار می رفت حدود 400 هزار دالرفروخته شود.

بابی لیوینگستون ، معاون اجرایی حراج RR با بیان اینکه این معادله مشهورترین معادله در جهان است ، گفت: “این نامه مهمی از نظر هولوگرافی و فیزیکی است

نسخه خطی یک صفحه ای به زبان آلمانی به لودویک سیلبرشتاین فیزیکدان آمریکایی لهستانی تاریخ 26 اکتبر 1946 است.

سیلبرشتاین منتقد و چالش شناخته شده برخی از نظریه های اینشتین است.

طبق ترجمه ارائه شده توسط حراج RR ، انیشتین در نامه ای از دانشگاه پرینستون نوشت: “این سوال با فرمول E = mc2 قابل پاسخ است ،”

این نامه بخشی از بایگانی شخصی سیلبرشتاین بود که توسط فرزندان وی فروخته شد.

این نامه به تاریخ 1946 میلادی خطاب به لودویک سیلبرشتاین ، فیزیکدان لهستانی-آمریکایی بود که بخشی از نظریه نسبیت عام دانشمند آلمانی را مورد اختلاف قرار داد. در متن ، اینشتین پیشنهاد کرد که حریف فرمول را برای حل مسئله به کار گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала