خروج نیروهای خارجی از افغانستان؛ پاکستان: همکاری‌ها برای استقرار صلح ادامه خواهد داشت

© Shah Mahmood Qureshi Twitterخروج نیروهای خارجی از افغانستان؛ پاکستان: همکارها برای استقرار صلح ادامه خواهد داشت
خروج نیروهای خارجی از افغانستان؛ پاکستان: همکارها برای استقرار صلح ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه پاکستان تاکید دارد که امیدوار است کنفرانس استانبول برای صلح افغانستان تحت نظارت سازمان ملل دوباره برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان روز پنج‌شنبه (20 می)، اعلام کرد پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، کشورش به همکاری در بخش صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان را ادامه خواهد داد.

او گفت: "ما تمام تلاش خود را می کنیم تا هر دو طرف را متقاعد سازیم و در جستجوی صلح با یکدیگر در ارتباط باشند".

تلاش حکومت برای اجماع ملی؛ جنجال‌ تازه میان طرف‌های قدرت در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2021
ایجاد شورای عالی دولت؛ جنجال‌ تازه میان طرف‌های قدرت در افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان تاکید دارد که امیدوار است کنفرانس استانبول برای صلح افغانستان تحت نظارت سازمان ملل دوباره برگزار شود.

او افزود: "هیچ کس به این اندازه در افغانستان صلح نمی‌خواهد، البته به جز از خود افغان‌ها و پاکستان".

این در حالی‌ست که روز گذشته، وزیر خارجه پاکستان در در واکنش به انتقادهای اخیر حمدالله محب، مشاور امنیت ملی افغانستان از اسلام‌آباد، از رئیس‌جمهور غنی می‌پرسد که چرا حکومت افغانستان از یک‌سو از پاکستان کمک می‌خواهد و از سوی دیگر به این کشور تهمت می‌بندد؟

مشاور امنیت ملی افغانستان در روزهای عید در سفری به ولایت ننگرهار از عمل‌کردهای پاکستان در برابر افغانستان به شدت انتقاد کرد.

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به گفته‌های وزیر خارجه پاکستان می‌گوید که نگرانی‌های افغانستان دربارۀ ناامنی‌ها و فعالیت‌های هراس‌افگنان با پاکستان در میان گذاشته شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала