محکوم شدن برادر وزیر پیشین صحت عامه و دو نفر دیگر به جرم رشوه‌‌ستانی به زندان

© Photo / Government Media and Information Centerاحمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه افغانستان
احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2021
عضو شوید
دادگاه ابتداییه مبارزه علیه جرایم سنگین فساد اداری احمدشکران عثمانی، برادر احمدجواد عثمانی، وزیر پیشین صحت عامه و دو نفر دیگر را به جرم دریافت رشوه محکوم به زندان و پرداخت جریمه کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، احمدفهیم قویم، سخن‌گوی دادگاه عالی سه‌شنبه شب (28 ثور) با تأیید این خبر به رسانه ها  گفت که احمدشکران عثمانی و فرید سلطانی به‌عنوان عاملان اصلی قضیه‌ی اخذ رشوت، هر کدام به ده سال و یک ماه زندان و پرداخت معادل پول رشوه محکوم به مجازات شده است.

Весы Фемиды, наручники и судейский молоток - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2021
محکوم شدن سه کارمند وزارت صحت عامه به اتهام گرفتن رشوت

آقای قویم همچنان گفت که حامد حمیدی متهم دیگر این قضیه که عامل اصلی قضیه‌ی رشوه نبوده و در جایگاه معاونت جرمی قرار داشت، به دو سال و شش ماه زندان محکوم به مجازات شده است.

به‌گفته‌ی او، احمد کاوه، متهم دیگر این قضیه به دلیل نبود دلایل لازم، از سوی دادگاه برائت دریافت کرده است.

دادستانی کل کشور در نهم قوس سال گذشته‌ی خورشیدی اعلام کرد که چهار نفر در مربوطات وزارت صحت عامه به اتهام مطالبه‌ی رشوه از کارمندان این وزارت، بازداشت شده‌اند.

شماری از منابع خبری در آن زمان گزارش کرده بودند که یکی از بازداشت‌شدگان برادر و دومی داماد احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه اند. همچنان گفته شده بود که دو نفر دیگر بازداشت‌شدگان از مشاوران آقای عثمانی اند.

یک روز پس از آن، وزارت صحت عامه بازداشت این افراد را رد کرد و گفت که براساس تقاضای اداره‌ی دادستانی کل و همکاری احمدجواد عثمانی، وزیر صحت عامه، خود این افراد حاضر به تحقیق شده و به دادستانی کل رفته‌اند.

وزارت صحت همچنین در آن زمان گفته بود که احمدشکران عثمانی، برادر احمدجواد عثمانی هیچ نوع مسئولیت رسمی در این وزارت ندارد و کاوه سرمست‌زاده نیز در وزارت صحت نه، بلکه در یکی از شفاخانه‌ها کار می‌کند.

در مورد دو نفر دیگر نیز وزارت صحت گفته بود که فریدون سلطانی، از مشاوران این وزارت هیچ قرابتی با آقای عثمانی ندارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала