گفتگوی تلفونی رئیس‌جمهور غنی با وزیر خارجه امریکا

© Photo / facebook account of argگفتگوی تلفونی رئیس‌جمهور غنی با وزیر خارجه امریکا
گفتگوی تلفونی رئیس‌جمهور غنی با وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا در یک اعلامیه می‌گوید که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه کشور با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان گفتگوی تلفونی انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه امریکا در یک اعلامیه می‌گوید که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه کشور امروز جمعه با محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان گفتگو کرد و طی آن وی از ادامه حمایت واشنگتن از نیروهای امنیتی افغانستان اطمینان داد.

در اعلامیه آمده است: وزیر امور خارجه از مشارکت دوام دار میان دو کشور و همچنان حمایت نیروهای امنیتی افغانستان خبر داد. طرفین در مورد اهمیت وحدت ملی در افغانستان و همچنین تلاش‌های منطقه‌ای برای پیشبرد روند صلح در کشور را مورد بحث قرار دادند.

خاطرنشان می‌شود که در پی حمله مرگبار اخیر به یک مکتب دخترانه در غرب کابل، که به گفته واشنگتن کار داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) است، بلینکن مراتب تسلیت خود را به رئیس‌جمهور غنی ابراز نمود.

قابل ذکر است که جو بایدن رئیس‌جمهور امریکا روز 14 اپریل رسما از تصمیم واشنگتن برای خروج نیروهای خود از افغانستان تا یازدهم ماه سپتمبر یعنی تا بیستمین سالروز حادثه یازده سپتمبر (2001) خبر داد. این در حالی است که طبق توافق با طالبان، خروج نیروهای خارجی بایستی زودتر از این موعد انجام می گرفت.

در پایان ماه فبروری سال 2020 هیئت دولت امریکا و طالبان در قطر طی یک مراسم رسمی نخستین توافقنامه صلح پس از 18 سال جنگ در افغانستان را به امضا رسانیدند. در این توافقنامه آمده بود که نیروهای خارجی باید در ظرف 14 ماه از افغانستان خارج شوند و پس از ختم روند تبادله زندانیان، مذاکرات صلح بین‌الافغانی آغاز شود. در چارچوب این توافقنامه، نیروهای امریکایی پنج پایگاه نظامی در افغانستان را ترک کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала