واکنش شهروندان افغانستان به هشدار دوستم و نور به طالبان 

© K. Bezhanواکنش شهروندان افغانستان به هشدار دوستم و نور به طالبان 
واکنش شهروندان افغانستان به هشدار دوستم و نور به طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.05.2021
عضو شوید
در روز نخست عید فطر معاون نخست پیشین ریاست‌جمهوری و والی پیشین بلخ به طالبان هشدار دادند. 
دوستم به طالبان: به دنبال حکومت امارتی نباشید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.05.2021
دوستم به طالبان: به دنبال حکومت امارتی نباشید

به گزارش اسپوتنیک، مارشال عبدالرشید دوستم معاون نخست رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز (پنج‌شنبه، 23 ثور) پس از ادای نماز عید با حضور صدها تن از باشندگان و نیروهای امنیتی در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان می‌گوید، طالبان باید با ادامۀ آتش‌بس و پایان جنگ به میز گفت‌وگو برگردند.

او افزود، که جنگ افغانستان راه‌حل نظامی ندارد.

دوستم تأکید کرد، که اگر طالبان به جنگ‌شان ادامه دهند مسئولیت مردم افغانستان است تا در سراسر کشور با ابتدایی‌ترین امکانات بر علیه این گروه بسیج شوند.

عطا محمد نور والی پیشین بلخ هم روز پنج‌شنبه (13 می)، هنگام ادای نماز عید در شهر مزارشریف صحبت می‌کرد، گفت که در صورتی که طالبان خواسته‌های مردم افغانستان را نادیده بگیرند و جنگ را ادامه بدهند، حاضر است با نیروهای امنیتی کشور همکاری کند.

او افزود: "اگر بسیج به‌میان آمد، بسیج واقعی، من درحضور همین هزاران نفر که این‌جا هستند، صدا می‌زنم و قول می‌دهم که پنجاه درصد مناطق زیر اداره‌ی طالبان را در صورتی که جنگ شود و من دعا می‌کنم جنگ نشود، در یک چشم به هم زدن می‌گیریم".

در همین حال، برخی از شهروندان افغانستان و طرفداران گروه طالبان به سخنان این مقام پیشین دولت افغانستان واکنش نشان داده اند.

علی محسنی در تویترش در این باره نوشته است: مارشال دوستم که افرادش ومردمش برای دفاع همیشه مسلح بوده عطا هم بخاطر ثروت چپاولش هم همیشه چندین هزار فرد مسلح البته این برای کسایکه در فضای مجازی مفت مینویسندومعلوم کجا هستند همان مفت گپ زدن رسیده انگارخودرا چه فکر خواهد کرد درحالیکه نود درصدشان فقط همان سواد خواندن ونوشتن بلد است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала