اظهارات جنجالی نماینده لوگر از دست داشتن ایران در حادثه خونین برچی + ویدئو

© Photo / Facebook account of WJ Wolesi Jirga مجلس نمایندگان
مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2021
عضو شوید
شاه‌پور حسنزوی نماینده لوگر در مجلس نمایندگان می گوید که انفجارهای مکتب سیدالشهدا در برچی کار کشور ایران بوده و جاسوسان ایران در مجلس نمایندگان حضور دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نشست عمومی امروز مجلس نمایندگان پس از اظهارات یکی از نمایندگان درباره احتمال دست داشتن جمهوری اسلامی ایران در بمب‌‌‌‌گذاری خونین مکتب دخترانه سیدالشهدا در غرب کابل، به هرج‌ومرج انجامید.

شاهپور حسن‌زوی، نماینده لوگر در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس گفت که انفجارهای مکتب سیدالشهدا در برچی کار جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نماینده‌ی مردم لوگر‌ در مجلس نمایندگان می‌گوید که حمله‌ بر مکتب دخترانه در غرب کابل کار ایران است و جاسوسان ایران در مجلس حضور دارند.

به گفته‌ی او، ایران می‌خواهد زمینه‌ی اختلافات مذهبی را در افغانستان فراهم کند.

این اظهارات این نماینده مجلس، واکنش برخی دیگر از نمایندگان را برانگیخت و اعتراض شدید برخی دیگر از نمایندگان مجلس را در پی داشت.

عبدالقیوم سجادی، نماینده‌ غزنی، در واکنش به سخنان آقای حسن‌زوی گفت که ما از همکاران خود در مجلس توقع تسلیت داشتیم نه اینکه بر زخم ما نمک بپاشند.

او توضیح داد که ادامه‌ چنین سخنان و نگاه به مردم هزاره به نفع مردم افغانستان نخواهد بود.

در انفجار عصر روز شنبه در نزدیکی مکتب سیدالشهدا در غرب کابل، 63 تن جان باختند و 150 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

اشرف غنی، رئیس جمهور، فردا سه‌‌شنبه (11 می2021) را عزای عمومی اعلام کرده است.

غنی گفته است: «گروه‌های جهل و تاریکی گاهی تحت نام طالب و گاهی تحت عنوان داعش با اینگونه حملات وحشیانه می‌‌خواهند فرزندان ما را از کاروان علم و ترقی عقب نگه‌دارند و باور مردم ما را به آینده روشن تضعیف کنند.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز در توییتی نوشته:‌ «داغدار دخترکان معصوم و روزه‌داری هستیم که مظلومانه قربانی تکفیری‌های داعشی شدند؛ تکفیری‌هایی که نشان دادند با اسلام و انسانیت بیگانه‌اند‌. زمان آن رسیده که تمامی آنهایی که دل در گرو اسلام و افغانستان دارند، به برادرکشی پایان‌داده و یک‌پارچه عرصه را بر داعشیان بی‌وطن تنگ کنند.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала