Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هفتۀ سی‌وپنجم لالیگا؛ بارسلونا – اتلتیکو مادرید؛ نبرد حساس مدعیان قهرمانی

© REUTERS / Juan Medinaمسی
مسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
عضو شوید
بارسلونا شنبه شب و در هفتۀ 35 لالیگا میزبان اتلتیکومادرید صدرنشین است.

به گزارش اسپوتنیک، بارسلونا و اتلتیکو فرداشب و در حساس‌ترین دیدار فصل به مصاف هم خواهند رفت. این دو غول فوتبال اسپانیا و اروپا در حالی در ورزشگاه نیوکمپ با یکدیگر دیدار می‌کنند که در فاصله 4 هفته به پایان رقابت‌ها با اختلاف تنها 2 امتیاز اول و سوم هستند.

Нидерландский футболист и футбольный тренер Рональд Куман - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
کومان: بازی با اتلتیکو؟ مهم است، اما تعیین‌کننده قهرمانی نیست

 شرایط بارسلونا

بارسا 9 دیدار از 12 دیدار اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. آن‌ها در این بازه زمانی 30 گل به ثمر رسانده و 12 گل نیز دریافت کرده‌اند. آن‌ها با چنین فرم خوبی موفق به قهرمانی در جام حذفی شدند و اگر در این دیدار به برتری برسند، منوط به نتیجه مناسب در دیدار دیگر این هفته میان رئال مادرید و سویا، ممکن است حتی این هفته را به عنوان صدرنشین به پایان برسانند.

حتی پس از شکست مقابل گرانادا، بارسلونا عطش خود برای پیروزی و همینطور توانایی خود در تغییر نتیجه را به نمایش گذاشت. آن‌ها در دیدار با والنسیا بازی را ضعیف آغاز کردند و از حریف عقب افتادند. اما به خوبی به بازی برگشتند، 3 گل به ثمر رساندند و با 3 امتیاز به خانه بازگشتند.

از نظر نوع بازی، بارسلونا تحت هر شرایطی می‌بایست به نوع بازی خود در دیدارهای گذشته پایبند باشد. پرس شدید، پاس‌های متعدد و دقیق در کنار جایگیری‌های بی نقص کلید موفقیت تیم کومان در دیدارهای گذشته بوده‌اند. این بهترین روش پیروزی، خصوصا در مقابل چنین حریف سرسختی خواهد بود.

سیمئونه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.05.2021
نمی‌خواهم برای قضاوت درباره سرنوشت قهرمانی عجله کنم!

اتلتیکو مادرید

اتلتیکو مادرید در دیدارهای اخیر کاملا از فرم خوب خود خارج شده است. آن‌ها در سال 2021 موفق به پیروزی در 12 مسابقه شده‌اند. آن‌ها همچنین 5 دیدار را با تساوی و 3 دیدار را با شکست به پایان رساندند. این شرایط موجب شد مادریدی‌ها از 50 امتیاز ممکن تنها 41 امتیاز کسب کنند. با توجه به شروع فوق‌العاده آن‌ها در فصل جاری، این تعداد امتیاز انتظارات هواداران را برآورده نکرده است.

با حضور سیمئونه روی نیمکت، آن‌ها با 61 گل دومین تیم برتر در خط حمله و بهترین تیم خط دفاع با 22 گل خورده هستند. نکته قابل توجه در مورد عملکرد اتلتیکو در فصل جاری این است که میانگین مالکیت توپ آن‌ها %25/69 است. این در حالی است که اتلتیکو به هیچ عنوان به تیمی با مالکیت توپ بالا مشهور نیست. حال آن‌ها از این حیث در لالیگا در جایگاه هشتم قرار دارند.

بارسلونا تنها 2 امتیاز با اتلتیکوی صدرنشین فاصله دارد. با حضور دو تیم دیگر در کورس قهرمانی لالیگا  پیروزی برای هر یک از این دو تیم به معنای تثبیت قهرمانی نیست. اما با این وجود این نبرد از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و به طور قطع شاهد دیداری جذاب و پر برخورد خواهیم بود. هر دو تیم به علت ناکامی در دیدارهای رودررو مقابل رئال مادرید، دیگر تیم مدعی قهرمانی، با تمام قوا به دنبال کسب سه امتیاز این مسابقه خواهند بود.

ترکیب احتمالی بارسلونا و اتلتیکو مادرید

بارسلونا: تراشتگن،  لنگلت، پیکه، آرائوخو، آلبا، دی یونگ، بوسکتس، پدری، روبرتو، مسی و گریزمن

اتلتیکو مادرید: اوبلاک، تریپیر، ساویچ، خیمنز، هرموسو، یورنته، کوکه، لمار، کاراسکو، سوارز و کوریا

غایبان بارسلونا و اتلتیکو مادرید

بارسلونا: آنسو فاتی، فیلیپه کوتینیو

اتلتیکو مادرید: رنان لودی

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала