غنی: تصمیم اصلی در روند صلح در داخل افغانستان و توسط ملت گرفته می‌شود

© @https://twitter.com/ARG_AFG اشرف غنی: هر تصمیم در روند صلح بر اساس اراده افغان‌ها گرفته می‌شود
 اشرف غنی: هر تصمیم در روند صلح بر اساس اراده افغان‌ها گرفته می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.05.2021
عضو شوید
محمداشرف غنی رییس جمهور کشور می‌گوید که پروسه صلح از ابهامات بیرون شده و تصمیم اصلی در خصوص صلح در داخل افغانستان گرفته می شود و این تصمیم نهایی را ملت افغانستان می گیرد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر رسانه‌ی ارگ، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز سه‌شنبه (14 ثور) با اعضای شبکه زنان افغان در رابطه به فصل نو بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، پروسه صلح و رسیدگی به خواست‌ها و حقوق زنان، صحبت نمود.

برپایی صلح پایدار محور دیدار اشرف غنی با حامد کرزی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
برپایی آشتی پایدار محور دیدار اشرف غنی با حامد کرزی 

اعضای شبکه زنان افغان در خصوص اشتراک زنان در تصمیم‌ها در پروسه صلح، حفاظت از جمهوریت، از میان برداشتن خلاء معلوماتی و تداوم کار پروژه‌های بزرگ ملی تاکید کردند.

رییس جمهور غنی پس از استماع خواست ها و پیشنهادات آنان، گفت که قانون اساسی افغانستان برای من اجازه نمی‌دهد که بالای حقوق زنان معامله کنم و اشتراک زنان در پروسه صلح یقینی گردیده، پروسه صلح از ابهامات بیرون شده است و هر تصمیم بر اساس اراده افغانها گرفته می‌شود.

آقای غنی خاطر نشان کرد که خروج نیروهای بین المللی، حاکمیت ملی افغانستان را قوی می‌سازد. روایت منطقه درحال تغییر است و فصل جدید با همکاران بین المللی آغاز می‌گردد و فرصت خوب برای صلح نسبت به هرزمان دیگر فراهم شده است.

محمداشرف غنی با اشاره به آغاز مذاکرات جدی با پاکستان در چند هفته آینده، گفت که پاکستان دیگر فرصت باجگیری از امریکا برسر حضور نیروهای بین المللی در افغانستان ندارد. با افغانستان دوستی و یا دشمنی را انتخاب نماید.

رییس جمهور گفت که تصمیم اصلی در خصوص صلح در داخل افغانستان گرفته می‌شود و این تصمیم نهایی را ملت افغانستان می گیرد. از این پس جانب اصلی حکومت افغانستان است و در هیچ نشستی در رابطه به صلح به عنوان مهمان نه، بلکه به حیث مالک اصلی اشتراک می کنیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала