انتقاد تند مجلس از ادامه سرپرستی در وزارت داخله

© Photo / ارگ انتقاد تند مجلس از ادامه سرپرستی در وزارت داخله
 انتقاد تند مجلس از ادامه سرپرستی در وزارت داخله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
مجلس ادامه سرپرستی در وزارت امور داخله و نبود اصلاحات در این وزارت با مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اعضای مجلس نماینده گان می‌گویند در اوضاعی که دامنه جنگ رو به گسترش است ونیروهای پولیس بیشترین قربانی را میدهند اما رییس جمهور وزیرامور داخله را به بهانه اصلاحات برکنار کرد وتاکنون هیچ خبری ازاصلاحات دراین وزارت نیست.

این روزها که دامنه جنگ به گونه بی پیشینه گسترش یافته است  و نیروهای در تیر رس حمله های طالبان قرار دارند وزارت امور داخله از سوی سرپرست اداره می شود.

شماری از اعضای مجلس نماینده گان می گویند در حالی که رییس جمهور وزیر امور داخله را ظاهرا برای آوردن اصلاحات در این وزارت برکنار کرد اما هیچگونه اصلاحات بنیادی در این وزارت تاکنون نیامده است.

ستار حسینی مجلس نماینده گان از ولایت فراه، گفت: «مسایل خویش خوری و سیاسی و احزاب را بگذارید کنار هر کس که توانایی و شایسته گی دارد بگمارید در غیر آن کشور ما به بحران است وزیر داخله مسلکی نیست توانایی مدیریت وزارت را ندارد.»

عرفان الله عرفان مجلس نماینده گان از ولایت کابل گفت: «روی ملاحظه های سیاسی انتخاب می شوند و متاسفانه مسلکی نیستند.»

نمایندگان کندهار در مجلس: طالبان در تلاش اند تا مرکزهای شان را به کندهار تاسیس کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
نمایندگان کندهار در مجلس: طالبان در تلاش اند تا مراکز شان را به کندهار تاسیس کنند

در همین حال برخی از اعضای احزاب سیاسی و اعضای مجلس نماینده گان می گوید که وزارت امور داخله قربانی برخوردهای سیاسی و سلیقه یی رییس شده است و این گونه برخوردها زمینه ساز افزایش تلفات نظامیان در جنگ است و پیامدهای ناگوار دیگری را نیز در بر دارد.

عزیزالله آرینفر، عضو رهبری جمعیت اسلامی افغانستان، گفت: «در شرایط جنگی امروز تقرر و سرپرست مقرر کردن کسی که در عرصه نظامی تجربه ندارد در کشوری که سراسر جنگ است کفر است در عرصه نظامی».

رییس جمهور نزدیک به دو ماه پیش مسعود اندرابی را تنها چند ماه پس ازآن که آرای مجلس نماینده گان را گرفت، از سمت وزارت امور داخله برکنار و حیات الله حیات چون سرپرست این وزارت معرفی کرد.

اما حکومت یک باردیگر ازایجاد اصلاحات دروزارت امور داخله سخن می زند.

حمد امیری، معاون سخنگوی رییس جمهور، گفت: «تغییر و تبدیل به منظور بهبود یک اصل است، حکومت جمهوری اسلامی افغانستان متعهد به اصل اصلاحات است».

بربنیاد توافق نامه سیاسی میان رییس جمهور وعبدالله عبدالله، وزارت امورداخله سهمیه آقای عبدالله است.

او هرچند برکناری مسعود اندرابی، عجولانه و در مخالفت با توافقنامه‌ سیاسی دانسته بود ما تاکنون ازسرنوشت رایزنی های او با ارگ درباره گماشتن نامزد وزیرتازه خبری نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала