مذاکرات لبنان و اسرائیل در مورد تعیین مرزهای دریایی

© AP Photo / Ariel Schalit لبنان و اسرائیل مذاکرات در مورد تعیین مرزهای دریایی را از سر گرفتند
 لبنان و اسرائیل مذاکرات در مورد تعیین مرزهای دریایی را از سر گرفتند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.05.2021
عضو شوید
لبنان و اسرائیل روز سه شنبه مذاکرات غیرمستقیم در مورد تعیین مرزهای دریایی را با میانجیگری ایالات متحده و سازمان ملل از سر گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس ملی لبنان NNA، لبنان و اسرائیل روز سه شنبه مذاکرات غیرمستقیم در مورد تعیین مرزهای دریایی را با میانجیگری ایالات متحده و سازمان ملل از سر گرفتند.

نقض حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.01.2021
نقض حریم هوایی لبنان توسط اسرائیل

این آژانس می نویسد: "پنجمین دور مذاکرات غیرمستقیم درمورد تعیین مرزهای دریایی بین لبنان و اسرائیل ، با واسطه آمریكا و تحت نظارت سازمان ملل ، امروز در راس ناكورا آغاز شد". 

در ماه اکتبر ، نمایندگان لبنان و اسرائیل در مذاکرات غیرمستقیم به بحث درباره اصول مرزبندی ادامه دادند.  

در پاییز سال 2020، مذاکرات بر اساس 860 کیلومتر مربع از مناطق مورد منازعه از سر گرفته شد. با این حال ، در طول جلسات ، طرف لبنانی خط جدیدی را اعلام کرد که با مساحت منطقه مورد اختلاف آب 1420 کیلومتر مربع افزایش یافته و بخشی از میدان کاریش اسرائیل را تصرف می کند. طرف اسرائیلی از بحث در مورد الزامات جدید خودداری کرد.

مذاکرات در مورد تعریف مرز زمینی و دریایی بین لبنان و اسرائیل از سال 1996 بر اساس تفاهم نامه تحت نظارت سازمان ملل و با واسطه آمریكا در شهرک ناكورا در جنوب لبنان ادامه دارد.

در همین حال میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان طی نشست روز دوشنبه با اعضای هیئت شرکت کننده در مذاکرات بر اهمیت اصلاح مرزهای دریایی براساس قوانین و نظام‌های بین‌المللی و حق لبنان برای سرمایه‌گذاری منابع طبیعی خود در منطقه اقتصادی تأکید کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала