هشدار ژنرال آمریکایی از ساخت سلاح روسیه برای انهدام ماهواره های آمریکا

© Depositphotos.com / RottenmanСпутник в космосе у Земли
Спутник в космосе у Земли  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.05.2021
عضو شوید
فرمانده نیروی فضایی آمریکا هشدار داد که روسیه و چین با هدف به چالش کشیدن تسلط کامل آمریکا و متحدان آن کشور بر فضا در حال افزایش توانايی‌های فضایی پیشرفته هستند.

به گزارش اسپوتنیک، ژنرال جان  ریموند، فرمانده نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا اظهار داشت که روسیه و چین سلاح هایی راتولید کرده اند که می تواند ماهواره های ایالات متحده را کاملا نابود کند.

ریموند قبلاً در اوایل ماه مارچ نیز ارزیابی مشابهی را انجام داده بود. وی در آن زمان به نیویورک تایمز گفت که توانایی های روسیه و چین در فضا موجب نگرانی ایالات متحده آمریکا می شود.

هراس آمریکا از نزدیکی روسیه و چین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.09.2020
هراس آمریکا از نزدیکی روسیه و چین

وی خاطرنشان ساخته بود که هر دو کشور دارای سیستم های لیزری زیاد با سطح قدرت مختلف هستند که برای از بین بردن یا آسیب رساندن ماهواره ها از زمین یا غیرفعال کردن آنها مناسب است.

 در همین راستا، دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که ترس ایالات متحده از فعالیت روسیه در فضا بی اساس است، زیرا روسیه کشوری صلح دوست است.

ریموند در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: "فضا دقیقاً مانند هوا، زمین و دریا یک منطقه عملیات های جنگی است،  و این همان چیزی است که طی چند سال گذشته واقعاً تحقق یافته است، هم چین که تهدید همیشگی ما است و هم روسیه سلاح هایی تولید کرده اند   می توانند ماهواره های ما را غیرفعال کنند، یا آنها را از زمین یا فضا، یا هم  در فضای مجازی نابود کنند".

فرمانده عملیات فضایی آمریکا معتقد است که آمریکا دیگر نمی‌تواند چنین تصوری داشته باشد که برتری فضایی این کشور مطلق است.

در عین حال ، به گفته وی، هدف ایالات متحده "درگیری نیست که از فضا آغاز شود یا در فضا  گسترش یابد." بنابراین ، ایالات متحده باید "از" چنین رویدادی جلوگیری کند ، و بخش فضایی "باید برای همه امن باشد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала