مراسم فاتحه و قرآن خوانی شهدای دوم ثور در ولایت غور

© Sputnik / Zakarya Safariمراسم فاتحه و قرآن خوانی شهدای دوم ثور در ولایت غور
مراسم فاتحه و قرآن خوانی شهدای دوم ثور در ولایت غور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
عضو شوید
خانواده سید حسین ندرت، یکی از چهار کشته‌شده‌ی دوم ثور در مسیر کوتل “شینیه” ولسوالی دولتیار ولایت غور مراسم فاتحه و قرآن خوانی برگزار نموده‌اند. شماری از شهروندان کابل برای تسلیت گویی به خانواده داغدار این حادثه در این مراسم اشتراک کردند.

سیدحسین ندرت؛ مدیر ترویج زراعت ولسوالی لعل و سرجنگل، طاهر احمد استاد دانشگاه و عالم دین، محمد علی شکیب معلم در لیسه کرمان و محمد موسی ناظری راننده از کسانی هستند در مسیر کوتل شینیه توسط افراد مسلح کشته شده‌اند.


عبدالظاهر فیض زاده والی ولایت غور گفته است که عامل این کار یک فرمانده طالبان است که بتازگی در آن مسیر فعالیتش را آغاز کرده و به گفته آقای فیض‌زاده عملیات نظامی برای پاکسازی آن منطقه از وجود طالبان شروع شده است.

حاجی سید اسد الله علوم‌یار کاکای حسین ندرت به اسپوتینک افغانستان می‌گوید:

«کسی از منطقه از جریان سفر سید حسین ندرت و دوستانش به طالبان اطلاع می‌دهد و موترهای قبلی نیز بازرسی می‌شود تا اینکه این چهار تن شناسایی و سپس به قتل می‌رساند.»
سید عزیز سیرت برادرزاده‌ی سید حسین ندرت اضافه می‌کند: «این قتل کاملا یک قتل هدف‌مند بوده است و کسانی زیر نام طالبان به این جنایت دست زده‌اند».

عزیزه کرمانی خواهرزاده‌ی سید حسین ندرت به اسپوتنیک افغانستان می‌گوید: «ما از دولت هیچ خواستی نداریم، دولت در گذشته به خواست مردم رسیده‌گی نکرده است و اکنون هم نمی‌کند، فقط خواست ما از مردم افغانستان است که قوم‌پرستی، تعصب و نژادگرایی را پایان دهند و به همدیگر پذیری روآورند.»

تا اکنون چهار نفر در پیوند به این قتل شناسایی شده‌اند ولی دستگیر نشده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала