«ترویکای توسعه یافته» خواستار کاهش خشونت در جریان خروج نیروهای خارجی از افغانستان شد

© Photo / Twitter account of Dr.M.Naeem«ترویکای توسعه یافته» خواستار کاهش خشونت در جریان خروج نیروهای خارجی از افغانستان شد
«ترویکای توسعه یافته» خواستار کاهش خشونت در جریان خروج نیروهای خارجی از افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2021
عضو شوید
روسیه، چین، امریکا و پاکستان از طرف‌های درگیر خواستند که در جریان خروج نیروهای خارجی از افغانستان خشونت را کاهش دهند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید که «ترویکای توسعه‌یافته» درباره صلح‌ در افغانستان از طرف‌های درگیر خواست که در جریان خروج نیروهای خارجی از افغانستان و همچنان به‌خاطر پیشبرد مذاکرات صلح خشونت را کاهش دهند.

چشم انداز توسعه روند حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع افغانستان در چارچوب تصمیم اعلام شده توسط امریکا و ناتو برای خروج نیروهای نظامی خود از این کشور تا ماه سپتمبر مورد بحث قرار گرفت. نمایندگان ترویکا توسعه‌یافته خواستار کاهش خشونت به‌خاطر پیشبرد مذاکرات با اهداف دستیابی به یک توافق نامه صلح بین‌الافغانی شدند.

به گفته وی، اعضای ترویکای توسعه‌یافته همچنان جلسات جداگانه‌ای را با تیم‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) برگزار کردند و در پایان این جلسه یک بیانیه مشترک را نیز صادر نمودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала