لوک داون در ترکیه آغاز می شود

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر انقره
انقره - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
عضو شوید
لوک داون اعلام شده توسط طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دلیل وضعیت ویروس کرونا، ساعت 19.00 روز پنجشنبه آغاز شد و تا ساعت 5:00 ادامه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، در اول مارچ، اردوغان از کاهش اقدامات ضد اپیدمی خبر داد. ولایات ترکیه از لحاظ شیوع ویروس کرونا به چهار دسته طبقه بندی شده اند که عبارت اند از خطر کم، متوسط​​، زیاد و بسیار زیاد. در دو سطر اول، قانون منع رفت و آمد در روزهای آخر هفته به طور کامل لغو شد، در سه کافی و رستورانت اول افتتاح شد، آنها از ساعت 7.00 تا 19.00 اجازه پذیرایی از مشتریان را داشتند، مشروط به این که بیش از 50% باشد.

 شناسایی ویروس جهش یافته کرونا انگلیس در ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2021
شناسایی گونه جدید ویروس کرونا در ترکیه

پس از آن، ترکیه با افزایش شدیدی در تکثر روزانه موارد COVID-19 روبرو شد، از اوایل مارچ تا اواسط اپریل شش برابر افزایش یافت و مقامات ترکیه مجدداً مجبور به بازگرداندن محدودیت ها شدند.

در 58 ولایت از 81 ولایت ترکیه، از جمله استانبول، انقره، آنتالیا، موگلا، در اخیر ماه مارچ - از جمعه 9 شب تا دوشنبه 5 صبح، قانون منع رفت و آمد در آخر هفته برقرار شد. علاوه بر این، در ماه مبارک رمضان مسلمانان، از 13 اپریل تا 12 می، کافی ها و رستورانت ها در سراسر کشور فقط در حالت تحویل و بردن باز هستند. اردوغان بعداً از تشدید اقدامات محدودکننده، به ویژه محدودیت ترافیک در مسافت های طولانی و افزایش مدت زمان منع رفت و آمد روزانه خبر داد.

تعطیلی مکتب ها در ترکیه به دلیل گسترش ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2020
تعطیلی مکتب ها در ترکیه به دلیل گسترش ویروس کرونا

افزایش روزانه میزان شناسایی شده در 16 اپریل در ترکیه حداکثر از ابتدای شیوع همه گیری را نشان داد، بالغ بر 63،082 مورد ، در 21 اپریل، حداکثر مرگ و میر در روز ثبت شد - 362 ، در روزهای بعد افزایش روزانه کاهش یافت تقریباً یک و نیم بار نزدیک به حداکثر تعداد مرگ و میر. به دلیل اوضاع اپیدمیولوژیک شدید در ترکیه، روسیه از 15 اپریل تا 1 جون ترافیک هوایی با این کشور را محدود کرده است.

روز دوشنبه، اردوغان در پایان جلسه کابینه سخنرانی کرد، لوک داون کامل در کشور را از ساعت 19:00 در تاریخ 29 اپریل تا 05:00 در 17 می اعلام کرد. همه سازمانها و مؤسسات فعالیت خود را متوقف می کنند، به استثنای سازمان های منتشر شده توسط بخشنامه وزارت امور داخله. هر نوع آموزش فقط با مکاتبه انجام می شود. سفرهای درون شهری تنها پس از گرفتن مجوز از مقامات مجاز است. ریزرف هوتل از محدودیت های سفر بین شهری نیز مستثنی نیست. سیاحین خارجی شامل مقررات منع رفت و آمد نیستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала