نقیب‌الله فایق به‌ حیث سناتور انتصابی مجلس سنا تعیین شد

© @twitter.com نقیب‌الله فایق به‌ حیث سناتور انتصابی مجلس سنا تعیین شد
   نقیب‌الله فایق به‌ حیث سناتور انتصابی مجلس سنا تعیین شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
رییس‌جمهور، نقیب‌الله فایق را به‌ حیث سناتور انتصابی مجلس سنا تعیین کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، رییس‌جمهور اشرف غنی در حکمی، نقیب‌الله فایق، والی پیشین ولایت فاریاب را به‌عنوان سناتور انتصابی مجلس سنا تعیین کرده است.

این حکم را رییس ‌جمهور غنی امروز (چهارشنبه، ۸ ثور) در جریان سفر شمیم‌خان کتوازی، رییس اداره مستقل ارگان‌های محلی به ولایت فاریاب، به خوانش گرفته شد.

همزمان با این، رییس‌جمهور در حکم دیگری، به‌منظور تقدیر از فعالیت‌های آقای فایق در تطبیق برنامه‌های انکشافی و تلاش‌های او در راستای صلح و امنیت، مدال دولتی میربچه خان را تفویض کرده است.

در همین حال، شمیم‌خان کتوازی از نقیب‌الله فایق و مردم فاریاب خواست که با والی آینده‌ی فاریاب در راستای پیشبرد امور حکومت‌داری همکاری کنند. 

تظاهرات باشندگان فاریاب در اعتراض به گماشتن والی جدید برای این ولایت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2021
تظاهرات باشندگان فاریاب در اعتراض به گماشتن والی جدید برای این ولایت

آقای کتوازی با اشاره به تعیین والی جدید برای ولایت فاریاب و تظاهرات مردم این ولایت در واکنش به آن، گفت که شیوه‌ی جدید گزینش والی برای ولایات به خواست رییس‌جمهور و به‌منظور تحکیم وحدت ملی میان اقوام کشور روی‌دست گرفته شده است.

او توضیح داد که در آینده‌ی نزدیک از میان مردم ترک ‌تباران برای ولایتی که اکثریت ساکنانش پشتو زبان‌اند، والی تعیین خواهد شد. او همچنان گفت که از میان مردم هزاره برای ولایتی که اکثریت ساکنانش تاجیک‌تباران باشد، والی تعیین می‌شود و همین‌طور برعکس.

این درحالی است که روز جمعه‌ی گذشته (۳ ثور) اداره مستقل ارگان‌های محلی اعلام کرد که محمد داوود براساس حکم رییس‌جمهور غنی به‌حیث والی جدید ولایت فاریاب تعیین شده است.

حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان به رهبری مارشال عبدالرشید دوستم با این گزینش مخالفت کرد و به دنبال آن مردم فاریاب در ولسوالی‌های مختلف این ولایت دست به تظاهرات زده و خواهان انتخابی‌شدن مسئولان محلی از جمله والی شدند

با این همه، نقیب‌الله فایق امروز در جریان صحبت‌هایش گفت که برای او چوکی و مقام نه، بلکه بودن در کنار مردمش مهم‌تر است و از عضویت در مجلس سنا هیچ احساس خوشی ندارد. او گفت که در کنار والی آینده و نظام جمهوری خواهد ایستاد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала