انتقال سیستم راکتی آمریکا از کویت به افغانستان به بهانه خروج نیروها

© AP Photo / Rafiq MaqboolСолдат Сил специального назначения Армии США
Солдат Сил специального назначения Армии США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
عضو شوید
ارتش مرکزی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سیستم راکتی «هیمارس» از کویت در حال انتقال به افغانستان است تا از روند خروج نیروهای آمریکایی محافظت کند.

به گزارش اسپوتنیک، ارتش مرکزی آمریکا در حالی از انتقال سیستم راکتی «هیمارس» بزودی برای خروج امن نیروهای آمریکایی از کویت به افغانستان خبر می‌دهد که یک رسانه آمریکایی گفته بود؛ جو بایدن در پی خصوصی‎‌سازی جنگ افغانستان است.

بیانیه می‌افزاید که هیمارس یک سیستم تسلیحاتی دقیق است که بطور شبانه‌روزی می‌تواند اهداف را در فاصله 43 مایلی (69.2 کیلومتر) هدف قرار دهد.

سیستم توپخانه موشکی با تحرک‌پذیری بالا یا به اختصار «هیمارس» یک سامانه موشکی سبک است که روی کامیون نصب می‌شود.

این سیستم موشکی می‌تواند با شلیک کلاهک‌های خوشه‌ای به عنوان یک سلاح ضد نفر با دامنه نفوذ وسیع یا به عنوان یک سلاح ضد زره در برابر تجهیزات سنگین استفاده شود و با توجه به سبک بودن به راحتی در میدان نبرد به نقطه دلخواه حرکت کند.

آمریکا: برای خروج نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام می‌کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.04.2021
آمریکا: برای خروج نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام می‌کنیم

این سیستم همچنین می‌تواند راکت‌های هدایت‌شونده و غیر هدایت‌شونده را شلیک کرده و یا به جای آن یک موشک بالستیک زمین به زمین تاکتیکی تا برد 300 کیلومتر را حمل و شلیک کند.

سیستم موشکی در حالی به افغانستان منتقل خواهد شد که «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش‌تر گفته بود؛ برای خروج ایمن نیروها از افغانستان با حضور مدت‌دار یک ناو هواپیمابر و اعزام چند فروند بمب‌افکن B-52 موافقت شده است.

پیش از این نیز «وال‌استریت ژورنال» به نقل از مقامات دفاعی آمریکا نوشته بود که قرار است در مجموع 6 فروند بمب‌افکن B-52 به منطقه اعزام شوند.

چهار فروند از این بمب‌افکن‌ها در قطر فرود آمده‌اند و مقامات ارشد نظامی آمریکا نیز از اعزام 650 نیروی تازه نفس آمریکایی دیگر به افغانستان در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

 اوایل ماه جاری میلادی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اعلام برنامه‌های مربوط به خارج ساختن کامل سربازان آمریکایی از افغانستان تا 11 سپتامبر سال جاری میلادی پرداخت، در حالی که توافق صلح سال 2020 آمریکا-طالبان تاریخ اول مه 2021 را به عنوان ضرب‌الاجل خروج تعیین کرده بود. طالبان گفته که بند مربوط به عدم حمله به نیروهای آمریکایی در ضرب‌الاجل اول مه باطل خواهد شد

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала