پنتاگون: با بیرون شدن از افغانستان پشتیبانی هوایی از نیروهای این کشور به پایان می رسد

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaپنتاگون: با بیرون شدن از افغانستان پشتیبانی هوایی از نیروهای این کشور به پایان می رسد
پنتاگون: با بیرون شدن از افغانستان پشتیبانی هوایی از نیروهای این کشور به پایان می رسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.04.2021
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، که پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان پشتیبانی ها محدود به کمک‌های مالی خواهد شد و پشتیبانی هوایی از نیروهای افغانستان متوقف می‌شود.

بایدن در پی خصوصی سازی جنگ افغانستان است نه پایان/ حضور ۱۸هزار نیروی قراردادی پنتاگون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
بایدن در پی خصوصی سازی جنگ افغانستان است نه پایان/ حضور ۱۸هزار نیروی قراردادی پنتاگون
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اظهارداشت که پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان ادامه کمک‌ها به نیروهای افغانستان تنها محدود به مسایل مالی خواهد شد.

وی افزود، که در پی ترک افغانستان حمایت‌های عملیاتی از نیروهای افغانستانی از جمله پیشتیبانی‌های اطلاعاتی و فنی برای انجام حملات هوایی متقوف خواهد شد.

کربی با نقل قول از جنرال «اسکات میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان باید برای به عهده گرفتن مسئولیت دفاع از مردم و کشور خود آماده باشند.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: «حمایت ما از نیروهای افغانستان عمدتاً مبتنی بر مسایل مالی خواهد شد، اما در حال بررسی هستیم که چگونه می‌توانیم بطور مسئولانه از بخشی از نیازهای قراردادی آن‌ها برای چیزهایی مانند تعمیر و نگهداری بخش هوانوردی آن‌ها حمایت کنیم».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اوایل هفته جاری جنرال «کنت فرانک مکنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ارتش افغانستان پس از خروج کامل نیروهای آمریکایی از این کشور اگر حمایت نشود، فرو می‌پاشد.

جنرال مکنزی همچنین در مورد توانایی «افغانستانی ‌ها» برای دفاع از خودشان و همچنان توانایی افغانستان در حفظ و پرواز هواپیماها بدون کمک مالی و حمایت آمریکا ابراز نگرانی کرده بود.

از سوی دیگر برخی کارشناسان می‌گویند که آمریکا به دنبال صلح در افغانستان نیست و از راه دور درگیری‌ها در این کشور را مدیریت خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала