واکنش بابر فرهمند با گماشتن والی جدید فاریاب

© K. Bezhanواکنش بابر فرهمند با گماشتن والی جدید فاریاب
واکنش بابر فرهمند با گماشتن والی جدید فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
معاون نخست شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با گماشتن والی جدید فاریاب از سوی رئیس جمهور این کشور مخالفت کرد. 
محمد داود به عنوان والی جدید فاریاب گماشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
محمد داود به عنوان والی جدید فاریاب گماشته شد

به گزارش اسپوتنیک، عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون نخست شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، با گماشتن محمد داود به عنوان والی فاریاب به جای نقیب‌الله فایق، مخالفت کرده و آن را «سیاسی» و غیر کاربردی خوانده است.

فرهمند هشدار داده است، که اجرای این تصمیم به گفته او، «سیاسی» بدون اراده مردم و باشند‌گان فاریاب عملی شدنی نیست.

عنایت‌الله بابر فرهمند افزوده است، که از این تصمیم از صفحه اداره مستقل ارگان‌های محلی خبر شده است و به عنوان یک باشنده شمال کشور «نشانه‌ موثریت و مفیدیت» تعیین شخصی را که با جغرافیای فاریاب آشنایی ندارد، نمی‌بیند.

فرهمند که عضو حزب جنبش به رهبری مارشال عبدالرشید دوستم است، در صفحه فیس‌بوک خود «تغییر و تبدیل» در ادارات را یک اصل انکارناپذیر خوانده است که به گفته او، در مواقع نیاز به منظور اداره بهتر و موثر امورات صورت می‌گیرد.

معاون اول شورای عالی مصالحه ملی تأکید کرده است، که همه امروز به صورت مشترک از «جمهوریت دفاع» می‌کند و هدف نیز حفظ ارزش‌های نظام «مردم‌سالار» است، اما جمهوریت تصامیم بزرگ و مرتبط به سرنوشت مردم را براساس اراده مردم می‌گیرد.

عنایت‌الله فرهمند ضمن این که گفته است، که باید در چنین مواردی با مردم مشورت صورت بگیرد، نوشته است: «در چنین یک شرایط حساس امنیتی و تاریخی تغییرات بدون مشورت این‌چنینی کمر جمهوری خواهان را می‌شکند».

به گفته او، حفظ جمهوریت نیاز به اجماع ملی و اتحاد واقعی دارد، اما دیده می‌شود که «ارگ ریاست جمهوری با شعار مردم‌سالاری در پی تحکیم دیکتاتوری» است.

در پایان عنایت‌الله بابر فرهمند هشدار داده است که مردم فاریاب در قبال سرنوشت خود بی‌تفاوت نیست و هیچ تصمیم سیاسی بدون اراده مردم فاریاب و ولایت‌های شمال قابل تطبیق نخواهد بود.

یادآوری می کنیم، که اداره مستقل ارگان‌های محلی صبح روز جمعه، سوم ثور اعلام کرد، که محمد داود به عنوان والی جدید فاریاب براساس پیشنهاد این اداره و منظوری ریاست جمهوری گماشته شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала