درخواست افغانستان برای امریکا و ناتو به خاطر تجهیزات نظامی 

© https://twitter.comدرخواست افغانستان برای امریکا و ناتو به خاطر تجهیزات نظامی 
درخواست افغانستان برای امریکا و ناتو به خاطر تجهیزات نظامی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2021
عضو شوید
وزارت دفاع ملی قرار است به طور رسمی از امریکا و ناتو به خاطر تجهیزات نظامی باقی مانده نظامیان شان درخواست بدهد. 

سالیوان: ضمانتی درباره رویدادهای افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی وجود ندارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2021
سالیوان: ضمانتی درباره رویدادهای افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی وجود ندارد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، وزارت دفاع ملی می‌گوید، که ارتش افغانستان به تجهیزات نظامی امریکا و ناتو نیاز دارد و قرار است آن را در جریان روند بیرون شدن سربازان خارجی به گونه رسمی مطالبه کند.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی، در این باره گفت: "بدون شک ما به این تجهیزات نظامی نیاز داریم و می‌خواهیم امریکا به ما بسپارند".

امریکا در سال 2014 هم بیشتر تجهیزات نظامی اش را تخریب و یا هم از افغانستان بیرون کرده است.

 آگاهان می‌گویند، که تسلیحات نظامی، زره‌پوش‌ها و تانک‌های نظامیان خارجی مجهز با فن‌آوری فوق سری است که خارجیان نمیخواهند آن را در اختیار افغانستانی ‌ها قرار دهند.

اسدالله ندیم، آگاه نظامی، در این باره گفت: "تجهیزات نظامی را خارجی‌ها برای حفظ خودشان در اختیار افغانستانی ‌ها قرار نمی دهند این تجهیزات مطلق پیش رفته است".

پیش از این سنای افغانستان گفت بود، که نیروهای امریکایی هنگام ترک افغانستان پایگاه‌های نظامی شان را تخریب و تجهیزات آن را نابود و یا به پاکستان منتقل می کنند.

 این مجلس خواستار اقدام حکومت در این باره شد اما دولت تاکنون واکنشی نداشته است.

سرور نیازی، آگاه نظامی، در این مورد گفت: "سپردن تجهیزات به پاکستان به معنی شعله ور ساختن جنگ از سوی امریکا توسط طالبان است".

یک منبع نظامی می‌گوید، که حکومت افغانستان با ماموریت حمایت قاطع از بهر واگذاری تجهیزات نظامی و پایگاه‌های نیروهای خارجی کمیسیون مشترک ساخته اند که حمد الله محب مشاور شورای امنیت ملی در راس این کمیسیون قرار دارد.

یادآوری می کنیم، که جو بایدن رئیس جمهور امریكا پیش از این تصمیم برای آغاز عقب نشینی ارتش این کشور از افغانستان را اول ماه می و پایان این روند را 11 سپتامبر اعلام کرده بود. 

یک روز پیش، جنرال فرانک مکنزی رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM)، در نشست شنود کنگره گفت، که ارتش افغانستان پس از بیرون شدن نیروهای امریکایی، ممکن است در نگهبانی سرزمین زیر کنترل شان با مشکلات جدی روبرو شود.

این جنرال امریکایی گفت: "موضوع نگرانی من توانایی ارتش افغانستان است، که آیا آنها توانایی آن را دارند که از خاک که در زمان پشتیبانی و حضور ما در سالهای طولانی تسلط داشتند، نگهبانی می توانند یا خیر".

به نظر وی، در حال حاضر بین گروه طالبان (ممنوع در فدراسیون روسیه) و دولت افغانستان "تعادل نامطلوبی" وجود دارد و طالبان سرزمین های بیشتری را نسبت به 10 سال پیش در کنترل خود دارند. 

مکنزی همچنان شمار جنگجویان گروه طالبان را 50 هزار نفر تخمین زد. 

افزون بر این، وی اذعان کرد که با عقب نشینی نیروهای امریکایی، شناسایی برای گروه های تروریستی القاعده (ممنوع در روسیه) و داعش (ممنوع در روسیه) در خاک افغانستان برای واشنگتن دشوارتر خواهد بود. جنرال امریکایی تأکید کرد، که مبارزه با تروریسم به هیچ وجه پایان نیافته و ادامه آن "بدون خونریزی نخواهد بود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала