طالبان: مذاکرات بین الافغانی به بن بست نرسیده/با دولت افغانستان در تماس هستیم

© AP Photo / Hussein Sayedطالبان: مذاکرات بین الافغانی به بن بست نرسیده/با دولت افغانستان در تماس هستیم
طالبان: مذاکرات بین الافغانی به بن بست نرسیده/با دولت افغانستان در تماس هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان اعلام کرده که مخالفت این گروه با پیوستن به اجلاس استانبول به معنی در بن بست قرار گرفتن مذاکرات بین افغانی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اظهار داشت که خودداری طالبان از شرکت در کنفرانس بین‌المللی افغانستان در شهر استانبول به این معنی نیست که مذاکرات بین افغانی متوقف شده است، این جنبش به تماسهایش با دولت کابل ادامه می‌دهد.

چاووش اوغلو: نشست استانبول بعد از عید برگزار می‌گردد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2021
چاووش اوغلو: نشست استانبول بعد از عید برگزار می‌گردد

مجاهد خاطر نشان کرد: مذاکرات ما به بن بست نخورده است، ما با طرف مقابل در ارتباط هستیم. ممکن است پیشرفتی حاصل نکرده باشیم زیرا برخی پیشنهادات دیگر همچون اجلاس استانبول مطرح شده‌اند و بعضی رویکردهای جدید و طرحی‌های جدید رسیده‌اند و این ممکن است تاثیرگذار باشد اما فرآیند مذاکرات دوحه ادامه دارد و در آینده ممکن است تصمیماتی مهم اتخاذ شوند.

سخنگوی طالبان تاکید کرد، به رغم نقض توافق دوحه از سوی آمریکا، طالبان همچنان این توافق را مهم دانسته و به آن پایبند است.

ذبیح الله مجاهد گفت: "توافق دوحه همچنان معتبر است و سندی مهمی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و برخورداری افغانستان از استقلال و همچنین کاهش نگرانی های آمریکا و متحدانش در خصوص افغانستان است، اما متاسفانه آمریکایی ها این توافق را نقض کرده اند."

وی افزود، این توافق با حملات هوایی نقض شد، همچنین زندانیان آزاد نشدند و نیروهای خارجی در موعد مقرر کشور را ترک نکردند، اما از سوی طالبان "این توافق همچنان معتبر بوده و توافق مهمی به شمار می آید."

بر اساس برنامه‌ریزی قرار بود شهر استانبول میزان یک کنفرانس با شرکت مقامهای دولت افغانستان و طالبان از ۲۴ آوریل تا چهارم مه باشد. با این حال مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد، این اجلاس با توجه به این که دیگر بدون شرکت طالبان معنی ندارد، به تعویق خواهد افتاد.

این جنبش پیشتر اعلام کرده بود از شرکت در هر گونه کنفرانس تا زمانی که همه سربازان خارجی از افغانستان خارج نشوند خودداری میکند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала