کمبود اطلاعات درمورد سلاح‌های هسته‌ای روسیه، نگرانی امریکا را برانگیخته است

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر کمبود اطلاعات درمورد سلاح‌های هسته‌ای روسیه، نگرانی امریکا را برانگیخته است
کمبود اطلاعات درمورد سلاح‌های هسته‌ای روسیه، نگرانی امریکا را برانگیخته است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
ایالات متحده، از کمبود اطلاعات در مورد مقیاس و مکان زرادخانه هسته ای روسیه نگران است.

به گزارش اسپوتنیک، چارلز ریچارد، رئیس فرماندهی استراتژیک ایالات متحدده گفته است که امریکایی از کمبود اطلاعات در مورد مقیاس و مکان زرادخانه هسته ای روسیه نگران است که در معاهده اقدامات کاهش و محدودیت بیشتر سلاح های تهاجمی استراتژیک، گنجانده نشده است.

 Россия и США договорились продлить ДСНВ на условиях Москвы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.01.2021
آمریکا شرایط مسکو درباره تمدید پیمان "استارت نو" را پذیرفت

به گفته وی، درصورت تمدید توافق استارت نو، شفافیت و پیش بینی لازم درباره زرادخانه روسیه ایجاد می‌شود.
او می‌افزاید که هنوز سطح قابل توجهی از عدم اطمینان در مورد مقیاس و مکان تسلیحاتی وجود دارد که در پیمان استارت نو گنجانده نشده اند.
ریچار می‌گوید که ساخت صدها کلاهک در سال توسط روسیه و کمبود اطلاعات باعث نگرانی می شود.
روز 26 جنوری پوتین و بایدن روسای جمهوری روسیه و امریکا در تماسی تلفونی درباره مسائل دو جانبه و موضوعات بین‌المللی از جمله همکاری دو کشور در مبارزه با کرونا، خروج یکجانبه امریکا از معاهده آسمان‌های باز و تمدید پیمان «استارت نو» و سایر موضوعات گفتگو کردند. پس از این تماس تلفونی روسای جمهور به نهادهای مربوطه دو کشور دستور دادند که فوراً بر روی تمدید پیمان «استارت نو» کار کنند. ولادیمیر پوتین در همان روز لایحه مربوطه را برای تصویب به دومای روسیه ارائه داد. دومای دولتی و شورای فدراسیون طرح تمدید این پیمان را تصویب کردند. روز جمعه کرملین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین رئیس‌جمهور روسیه طرح تمدید 5 ساله این پیمان را امضا کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала