بهانه پنتاگون برای استقرار جنگنده‌های آمریکایی در خاک پولند

© Photo / U.S. Pacific Commandبهانه پنتاگون برای استقرار جنگنده‌های آمریکایی در خاک پولند
بهانه پنتاگون برای استقرار جنگنده‌های آمریکایی در خاک پولند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2021
عضو شوید
سخنگوی پنتاگون مدعی شد که اعزام ده‌ها جنگنده آمریکایی به پولند برای مانور نظامی برنامه ریزی شده است و به وخامت اوضاع پیرامون اوکراین ارتباطی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی سخنگوی پنتاگون شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی خود برای خبرنگاران اعلام کرد که اعزام جنگنده‌های آمریکایی به پولند در چارچوب مانورهای برنامه ریزی صورت گرفته و این اقدام هیچ ارتباطی به وخامت اوضاع در مرزهای شرقی اوکراین با روسیه ندارد.

با بزرگ‌ترین نقطه ضعف جنگنده امریکایی آشنا شوید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2021
با بزرگ‌ترین نقطه ضعف جنگنده امریکایی آشنا شوید

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا توضیح داد: «این مانورهای استانداردی است که از قبل برنامه ریزی شده و واکنش مشخصی به روند اوضاع کنونی در مرزهای شرقی اوکراین و شبه جزیره کریمه نیست. اعزام جنگنده‌های آمریکایی به له پولند ، بخشی از عملیات روتین است که ما دائما انجام می‌دهیم. همانطور که می‌دانید، نیروهای نظامی ما بصورت چرخشی در پولند مستقر هستند که از این مسئله استقبال می کنیم و بخشی از برنامه آموزش نظامی ما در این کشور است.»

روز گذشته (دوشنبه) وزیر دفاع ملی پولند اعلام کرد که ده‌ها جنگنده آمریکایی در چارچوب برگزاری مانورهای نظامی در این کشور حضور پیدا کرده‌اند تا فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا بتواند از آنها در سراسر خاک اروپا استفاده کند. به گفته وی، مانورهای نظامی مشترک پولند و آمریکا امنیت در کل قاره اروپا را تقویت کرده است.

پیش از این، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نیز هشدار داده بود که ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در حال اعزام نیروهای نظامی خود به نزدیکی مرزهای اروپایی روسیه هستند. به گفته وی، توان بالقوه نظامی اصلی آنها در منطقه دریای سیاه و دریای بالتیک متمرکز بوده و گروه‌های نظامی آمریکایی مستقر در خاک پولند و کشورهای حوزه دریای بالتیک نیز در حال تقویت شدن هستند

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала