دستگیری سه مقام گارد ملی عربستان به اتهام فساد

© AP Photo / Bilal Hussein دستگیری سه مقام گارد ملی عربستان به اتهام فساد
 دستگیری سه مقام گارد ملی عربستان به اتهام فساد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2021
عضو شوید
عربستان سعودی، از دستگیری سه مقام گارد ملی این کشور به اتهام «فساد گسترده» خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، مقامات سعودی یک برید جنرال و دو کارمند بازنشسته گارد ملی را به اتهام «فساد بزرگ» به مبلغ نزدیک به ۲۰۰ میلیون ریال سعودی (معادل ۵۳ میلیون دالر آمریکایی)، دستگیر کردند.

حملات خونین سعودی ها بر یمن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2021
حمله هوائی حوثی ها به عربستان

یک مقام مسئول در سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی گفت که با همکاری وزارت گارد ملی این کشور، یک سرتیپ بازنشسته و دو کارمند بازنشسته به اتهام دریافت مبالغ نقدی از شرکت‌های داخلی و شرکت‌های خارجی که با آنها قرارداد بسته شده، دستگیر شدند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، برید جنرال بازنشسته دستگیر شده،  مبلغ ۲۰.۵ میلیون ریال سعودی دریافت کرده است که از جمله آن دریافت ۱.۵ میلیون ریال از یک شرکت اتریشی در قبال دادن یک توصیه‌نامه است. وی بخشی از این مبلغ را نقدا دریافت کرده و باقی آن املاک و مستغلات به نام او ثبت شده است. وی بخشی از پول را به تجار برای سرمایه‌گذاری داده و سپس از آنها پس گرفته شده است.

به گفته این منبع آگاه،  یکی از کارمندان بازنشسته مبلغ ۳۰.۱۵۳ میلیون ریال را نقدا طی چندین مرحله و کارمند دیگر نیز ۱۴۷.۴ میلیون ریال را به صورت نقد و خرید املاک و مستغلات به نام خود دریافت کرده است.

بنا بر این گزارش، این سه نفر در کل مبلغ ۱۹۸.۰۵۳ میلیون ریال سعودی در قبال تسهیل مراحل دریافت وام و بازپرداخت آن از سوی این شرکت ها دریافت کرده‌اند.

کمتر از یک هفته پیش، سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی (النزاهه) از بازداشت ۱۷۶ شهروند و فرد مقیم این کشور و شاغل در ۱۴ نهاد دولتی به اتهام‌های مربوط به رشوه‌خواری، سوء استفاده از نفوذ شغلی و کلاهبرداری خبر داده بود.

پیش از این «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان در سیزدهم آبان ماه سال ۱۳۹۶ شمسی دستور تشکیل سازمان مبارزه با فساد به ریاست پسرش محمدبن سلمان ولی‌عهد این کشور را صادر کرد و به دنبال آن ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و پیشین سعودی بازداشت شدند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала