هشدار سفیر اتحادیه اروپا به طالبان

© AP Photo / Osman Orsal هشدار سفیر اتحادیه اروپا به طالبان
 هشدار سفیر اتحادیه اروپا به طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
سفیر اتحادیه اروپا از طالبان خواسته است که نشست استانبول را جدی بگیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اندرس وون برندت، سفیر اتحادیه اروپا، در آستانۀ برگزاری نشست استانبول دربارۀ صلح افغانستان می‌گوید که اگر طالبان می‌خواهند از کمک‌های جامعۀ جهانی برخوردار شوند، فرصت پیش‌آمده را برای صلح باید جدی بگیرند و در نشست ترکیه شرکت کنند.

حمایت ترکیه از افغانستان ادامه خواهد داشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2021
حمایت ترکیه از افغانستان ادامه خواهد داشت

او افزود: «امیدواریم که طالبان فرصتی را که با نشست استانبول پیشنهاد شده‌است از دست ندهند. در پنج سال گذشته، مسالۀ صلح افغانستان هیچ‌گاهی مانند هفته‌های اخیر داغ نبوده‌است. این تغییر می‌آورد. از همین‌رو زمانی برای از دست دادن وجود ندارد. اگر طالبان می‌خواهند که بخشی از حکومت در افغانستان باشند، از کمک‌های توسعه‌یی و کمک‌های انسان دوستانه ما برخوردار شوند، بهتر است که مذاکرات جدی را آغاز کنند».

قرار است نشست به تعویق افتادۀ استانبول در ۲۴ماه جاری میلادی برگزار شود. این نشست که از سوی سازمان ملل، ایالات متحده امریکا و ترکیه میزبانی می‌شود، دربارۀ صلح افغانستان برگزار خواهد شد.

تاکنون مشخص نیست که گروه طالبان در این نشست حضور می‌یابند یا نه اما پیش از این این گروه گفته‌است تا زمانی‌که سربازان خارجی افغانستان را به‌گونۀ کامل ترک نکنند در هیچ نشستی دربارۀ افغانستان شرکت نخواهند کرد.

بربنیاد اعلام زمان خروج نیروهای امریکایی افغانستان، قرار است نیروهای خارجی تا پنج ماه دیگر افغانستان را ترک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала