ابراز نگرانی هند از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان

© AFP 2023 / INDRANIL MUKHERJEEابراز نگرانی هند از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان
ابراز نگرانی هند از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
عضو شوید
وزارت خارجه هند می‌گوید که با در نظر داشت تصمیم ایالات متحده مبنی بر خروج نیروهایش از افغانستان، نگران افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند در این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، اریندام باگچی، سخنگوی وزارت خارجه هند روز جمعه (27 حمل) در بیانیه‌ای گفته است: "ما به شدت نگران افزایش خشونت‌‌ها و قتل‌های هدفمند در افغانستان استیم. هند خواستار آتش بس فوری و همه‌جانبه می‌باشد".

هند و ایران: برگشت امارت اسلامی در افغانستان پذیرفتی نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2021
هند و ایران: برگشت امارت اسلامی در افغانستان پذیرفتی نیست

این بیانیه وزارت خارجه هند در حالی صادر می‌شود که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد که روند خروج نیروهای آمریکایی به تاریخ اول ماه می آغاز خواهد شد و تا 11 سپتامبر این روند به پایان می‌رسد.

از سوی دیگر گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای گفته که تاخیر چندین ماههٔ خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نقض واضح توافقنامهٔ دوحه است.

این گروه از کشورها و سازمان‌های حاضر در زمان امضای توافقنامه خواسته است بر امریکا فشار بیاورند تا تمامی نیروها تا اول ماه می افغانستان را ترک کنند.

گروه طالبان همچنان گفته اند که این امر عواقبی را در قبال خواهد داشت که مسوول آن ایالات متحده خواهد بود.

در همین حال، دولت افغانستان اعلام کرده است که به این تصمیم دولت امریکا احترام می‌گذارد. محمداشرف غنی رییس جمهور کشور و جو بایدن رییس جمهور امریکا نیز تلفنی در این باره صحبت کردند و وزیر خارجه آمریکا نیز در سفری وارد کابل شد و با مقام‌های افغان دیدار کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала