حمله تروریستی در کریمه ناکام شد

© Photo / Federal Security Service of the Russian Federationبازداشت
بازداشت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2021
عضو شوید
استخبارات روسیه خبر داده است که دو اسلامگرا بازداشت شده که قصد داشتند در یکی از مؤسسات آموزشی سیمفروپول را انفجار بدهند.

به گزارش اسپوتنیک " دو شهروند روسی متولد 1992 و 1999 ، که از طرفداران سازمان بین المللی تروریستی حیات تحریر الشام هستند که در فدراسیون روسیه ممنوع است ، بازداشت شدند".

طبق گزارش نیروهای عملیاتی، آنها در حال آماده سازی حمله مسلحانه با استفاده از بمب های خودساخته "به یکی از مؤسسات آموزشی شهر سیمفروپول" بودند (که یکی فاش نمی شود).

خزان درشبه‌جزیره کریمه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2020
خزان درشبه‌جزیره کریمه روسیه

پس از حمله تروریستی، رادیکال ها قصد داشتند از طریق اوکراین و ترکیه به سوریه ترانزیت کنند و به صفوف شبه نظامیان بپیوندند.

مواد منفجره و سایر اجزای بمب های دست ساخته با عناصر ضربه زننده را از خانه های زندانیان کشف و ضبط شده است. همچنین دستورالعمل های مربوطه، مکاتبات و تبادل پیام های صوتی با فرستاده های تروریست ها با بحث در مورد حملات تروریستی برنامه ریزی شده وجود دارد.

هویت بازداشت شدگان برای منافع تحقیقات اعلام نشده است. تاکنون یک دوسیه جنایی در موردن ساختن بمب، اوراق تبلیغاتی و کمک به تروریسم تشکیل شده است و موضوع تشکیل دوسیه حمله تروریستی در حال بررسی قرار دارد.

حیات تحریر الشام یکی از اصلی ترین گروههای اسلامگرای رادیکال است که در جنگ داخلی در سوریه شرکت دارد. در سال 2017 بر اساس جبهه فتح الشام (جبهه النصره) ایجاد شد که در روسیه نیز ممنوع است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала